نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی: همه اجزای نظام از سیاست مقابله با آسیب‌های کنکور حمایت کنند

سیاست آموزش و پرورش برای مقابله با مافیای کنکور، اجرای عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سیاست آموزش و پرورش برای مقابله با مافیای کنکور مثبت ارزیابی کرد و آن را اقدامی برای اجرای عدالت آموزشی در کشور دانست.

کد مطلب: ۸۶۷۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی: همه اجزای نظام از سیاست مقابله با آسیب‌های کنکور حمایت کنند

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا درباره آزمون‌های زائد موسسات کنکوری در مدارس گفت: «روندی که آموزش و پرورش در مقابله با مافیای کنکور در مدارس در پیش گرفته است، روندی مثبت است. بررسی‌های بنده نشان می‌دهد امروز وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای در سطح کشور وجود دارد، یک روند توام با اضطراب و نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان را دربرگرفته است.»

نماینده شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس ادامه داد: «بعضا در تهران هم می‌بینم، بعضی که وضع مالی نسبتا خوبی هم دارند و هزینه‌های زیادی هم برای بچه‌های خود می‌کنند، اما از وضع موجود بسیار ناراضی هستند. به هر حال اضطراب زیادی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان در مساله کنکور وارد می‌شود. صرف‌نظر از مسائل اقتصادی، وضعیتی که در کشور بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها به وجود آمده است، یک وضعیت واقعا سخت و نگران‌کننده است.»

او افزود: «نگران‌کننده از این جهت که بسیاری از خانواده‌ها بضاعت آنچنانی ندارند بتوانند اینگونه هزینه کنند و به همین دلیل حتی سرخوردگی در بین دانش‌آموزان مستعد کشور ایجاد شده است. گاهی اعتماد به نفس دانش‌آموزان ما گرفته می‌شود، آنها فکر می‌کنند چون نتوانسته‌اند چند کلاس کنکور بروند، پس نمی‌توانند رقابت کنند.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: «من فکر می‌کنم وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر روی نکته بسیار مهمی دست گذاشته‌اند و می‌خواهد عدالت آموزشی را در کشور ایجاد کند. همچنین اگر ما به روش‌های آموزش در کشورهای دنیا و راهیابی دانش‌آموزان به مقاطع تحصیلی بالاتر نگاه کنیم، متوجه یک نابسامانی و یک روش غلط در کشور خواهیم شد و باید یک تجدیدنظر در دوره‌های آموزشی و تکمیلی دانش‌آموزان این کشور داشته باشیم.»

برومندی ادامه داد: «اعتقاد دارم آنچه وزارت آموزش و پرورش در این مسیر تصمیم گرفته است، یک تصمیم بسیار خوب و قابل ستایش است و همه اجزای نظام به ویژه مجلس باید از سیاست‌هایی که منجر به اجرای عدالت آموزشی در کشور می‌شود، حمایت کنند.»

نماینده شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد گفت: «نکته مهمتر در کشور برای ساماندهی وضیعت آموزش و پرورش و آنچه که من به عنوان یک نارضایتی در بین جامعه فرهنگیان اعلام می‌کنم این است که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند حلال مسائل و مشکلاتی باشد که امروز در این حوزه به وجود آمده است. وضعیت معیشت فرهنگیان و وضعیت آموزش و ... اینها مسائلی است که باید بپذیریم در کشور وجود دارد و اما برای حل آن همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.»

او افزود: «ما باید به یک نظام بودجه‌ریزی متناسب با شان آموزش و پرورش برسیم و این اتفاق باید بیافتد. اکنون در آستانه ارائه لایحه بودجه کشور به مجلس هستیم، با توجه به مشکلات آموزش و پرورش و لزوم اختصاص بودجه مناسب برای حل آنها، باید یک هم‌افزایی بین دولت، مجلس و سازمان برنامه پیش بیاید، تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار