غلامرضا کریمی: هیچ شهریه‌ای از دانش‌آموزان ایرانی یا مهاجر در مدارس دولتی دریافت نمی‌شود

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش از اجباری نبودن پرداخت شهریه در مدارس دولتی از سوی دانش‌آموزان پناهنده و ایرانی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا کریمی: هیچ شهریه‌ای از دانش‌آموزان ایرانی یا مهاجر در مدارس دولتی دریافت نمی‌شود

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سؤال که آیا گروه‌های بازرسی به مدارسی که وجه اجباری از دانش‌آموزان افغان می‌گیرند، اعزام می‌شود گفت: «بسیاری از مدارس هستند که اولیای دانش‌آموزان ایرانی برای کمک به مدرسه مشارکت می‌کنند اما چون دانش‌آموزان پناهنده و افغان از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند کمکی از سوی خانواده‌های آنان انجام نمی‌شود.»

او ادامه داد:‌ «برخی مدارس از تأمین وسایل اولیه ناتوان هستند. ما تلاش داریم توجه مجامع بین‌المللی را به این موضوع جلب کنیم تا بخشی از این مشکلات از سوی ان‌جی‌‌اوهای بین‌المللی مرتفع شود.»

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در پاسخ به این سؤال که هزینه شهریه دانش‌آموزان افغان چه تفاوتی با دانش‌آموزان ایرانی دارد گفت: «ما چیزی به‌عنوان شهریه در مدارس دولتی نداریم. ما از دانش‌آموزان دولتی از هیچ دانش‌آموزی چه پناهنده، چه ایرانی شهریه دریافت نمی‌کنیم.»

کریمی ادامه داد: «اما مدارس کمک‌هایی را برای هزینه‌های جاری مدرسه، مسائل آموزشی و کمک به ارتقای کیفیت آموزش از خانواده‌ها می‌گیرند که اجباری نیست. تاکنون هیچ دانش‌آموزی به دلیل ناتوانی در پرداخت وجه اجباری، از مدرسه اخراج نشده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار