دیدار مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی با شهردار و اعضای شورای شهر چناران

چناران (پانا ) - نبوی، مدیرکل امور عشایری استان خراسان رضوی درحاشیه سفر به چناران ضمن دیدار با اعضای شورا و شهردارچناران بر انجام همکاری های مشترک تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیرکل امور عشایر استان  خراسان رضوی با شهردار و اعضای شورای شهر چناران

در نشست مشترک مجموعه مدیریت شهری چناران با مدیر کل امور عشایری استان که در محل اقامتگاه عشایری در حاشیه بوستان زائر دایر گردیده، برتعاملات مشترک تاکید کردند.
در این دیدار هادی بارویی با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی شهرستان چناران، گفت: شهرستان چناران دارای پیشینه تاریخی طولانی و محل زندگی اقوام مختلف بوده که با توجه به برخورداری از آب و هوای مناسب و خصوصا وجود چشمه ها و رودخانه های مختلف و همچنین پوشش گیاهی مناسب محل اتراق عشایر بوده و ساکنان این منطقه هم به کشاورزی و دامپروری مشغول بوده اند.
وی افزود: امروز نیز شاهد حضور عشایر و اقوام مختلف در سطح شهرستان هستیم که با پرداختن به کار دامداری و پرورش گوسفند امرار معاش میکنند.
شهردار چناران، بیان کرد: کمترین توقع این قشر زحمتکش از مسئولین محلی، استانی و کشوری رفع نیازها و خواسته هایشان است که امیدواریم این موضوعات با وجود افراد دلسوزی چون شما سریعتر تحقق یابد.
مدیر کل امور عشایر استان نیز در ادامه با اشاره به نقش مهم عشایران در استان و کشور، گفت: عشایرمردمانی زحمتکش،کم توقع و مولد هستند و در عین حال از پایه های اصلی اقتصادی و تولیدی در کل کشور محسوب می شوند.
نبوی با اعلام این مطلب که در حال حاضر بخش مهمی از تولیدات محصولات لبنی و گوشتی در سطح کشور و حتی صادرات این اقلام به خارج از کشور توسط همین عزیزان انجام میشود، گفت: حمایت و توجه به جامعه عشایری از مهمترین اولویت های ما در این سازمان است که سرلوحه کار ما نیز قرار دارد.
وی با توجه به زمینه‌های همکاری شهرداری و امور عشایر گفت: با تعامل مشترک میتوانیم خدمات شایانی را به این عزیزان ارائه کنیم و چون این شهرستان یکی از قطبهای دامداری است، لزوم احداث یک بازار دام جز ضروریاتی است که ما هم آمادگی داریم تا در این زمینه مساعدت و همکاری لازم را برای راه اندازی این مرکز با مجموعه شهرداری و شورای شهر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار