مدیرکل بهزیستی استان البرز: فقر و بیسوادی از دلایل مهم بروز آسیب های اجتماعی است

ساوجبلاغ (پانا) - شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر ساوجبلاغ برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بهزیستی استان البرز: فقر و بیسوادی  از دلایل مهم بروز آسیب های اجتماعی است

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ با حضور اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی البرز و پالیزگیر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در این همایش به راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی پرداخته شد و حیدری ضمن بررسی کامل این آسیب ها در جامعه امروزی که غالبا نشات گرفته از فقر و بیسوادی است گفت: پس از ورود مقام رهبری به مقوله کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی این مهم، به اولویت کاری ما در سازمان بهزیستی تبدیل شد که بسیار هم مورد توجه ایشان قرار گرفت ونقش سازمان در دو مقوله طلاق و اعتیاد بیش از پیش پررنگ شد.

وی افزود: بهزیستی پس از ابتلاء فرد به بیماری اعتیاد ، پکیجی کامل اعم از درمان ، نگهداری و در آخر صیانت از حقوق فرد بیمار و آسیب دیده از اعتیاد را ارائه میدهد ، بخصوص اینکه در جامعه امروزی ما که هنوز پذیرش فرد معتاد بعنوان بیمار در بین مردم سخت است و بیشتر از اینکه با بیماری مبارزه شود نگاه منفی بروی فرد بیمار است و مقابله با او، باید تلاش کرد در جهت فرهنگ سازی و نهادینه کردن نگاه مثبت در حوزه فرهنگ آحاد مردم در زمینه آسیب های اجتماعی.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد : ما در حال حاضر در زمینه توانمند سازی جامعه هدفمان در سازمان بهزیستی بسیار تلاش میکنیم بخصوص اینکه در صدد این امر هستیم که اعتباراتی به شهرستان های تابعه البرز تخصیص دهیم که میزان فعالیت ها در راستای توانمند سازی هر چه بیشتر « پس از ترخیص و درمان فرد دچار اعتیاد » شود.

حیدری خاطر نشان کرد: اجتماع محور کردن آسیب ها و تشکیل انجمن های مردم نهاد و تخصصی باعث هرچه بهتر نتیجه گرفتن در این زمینه خواهد بودو توصیه من براینست که با شرایطی بسیار تخصصی و فکر شده گروههایی را تشکیل دهیم جهت هم افزایی بیشتر و خارج شدن از حالت جزیره ای برای رسیدن به نتیجه در خور توجه هم در حوزه مقابله و کاهش عرضه و هم در کاهش تقاضا و باید کارهایی اساسی و کاملا بررسی شده را در دستورکار قرار دهیم و از همان ابتدا سنگ بنایی محکم و استوار را بنا نهیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: فقر و بیسوادی دو دلیل بسیار مهم برای بوجود آمدن آسیب ها در جامعه است و رسالت ما ورود به این مقوله و از بین بردن این چرخه معیوب است.

وی بالا بردن سطح آموزش حتی از سنین پیش از دبستان و کودکی را از مهمترین ارکان در زمینه کاهش هرگونه آسیب اجتماعی خواند.

در ادامه این نشست تخصصی پالیزگیر، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ طی سخنانی خواهان نگاه ویژه مسئولین استان البرز به این شهرستان شد و گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالای این شهرستان خدماتی بیشتر و بهتر را میطلبد ، نیاز ویژه به مراکز نگهداری و درمان و اجتماع محور در تمامی بخش ها حس میشود.

پالیزگیر، در ادامه خاطر نشان کرد: شورای مبازه با مواد مخدر همیشه در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تا حد زیادی بصورت مداوم و مستمر برگزار شده با شرکت حداکثری مسئولان در این شهرستان و اینکه حدالمقدور این جلسات را در محل هایی برگزار میکنیم که از نزدیک شاهد و ناظر بر مشکلات و تبعات استفاده از مواد مخدر باشیم و تمامی تلاش خود را می کنیم که فعالیتمان در این شورا کاملا منطبق با هدفمان که همان سالم نگه داشتن محیط زندگی و آگاه ساختن جامعه برای مصون ماندن از گرایش به مواد مخدر باشد.

فرماندار ساوجبلاغ ضمن تشکر و قدردانی ویژه از خدمات ارزنده و پیگیری های مستمر فرهاد ثانی، مدیر بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در شهر هشتگرد و چهارباغ نقاطی وجود دارند که نیاز فوری و مبرم به تاسیس مراکز اجتماع محور و خدمات دهنده بهزیستی دارند و لازم است تلاش کنیم که انجمن های مردم نهاد متخصص در این زمینه ها را تشویق به حضور در این شهرها کنیم و بدین شکل حمایتی را هم از جانب هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان با دعوت از ایشان در مراسمات و جشن ها کسب کنیم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در پایان خاطر نشان کرد : برنامه هایی مثل مسابقات کتابخوانی و ورزش های دسته جمعی و خانوادگی میتواند شور و انگیزه ای در اقشار مختلف بخصوص در بین جوانان شهر ها و روستا ها ایجاد کند و قطعا مانع از پیشرفت بیماری هایی چون اعتیاد در بین جوانان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار