بطحایی در استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ: یکی از رسالت‌های نظام‌های آموزشی توسعه استعدادهاست

دانش‌آموزان بعد از انقلاب ۶۸۰ مدال در المپیاد‌های علمی کسب کردند

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش روش‌های آموزشی کشور را سنتی و مبتنی بر حافظه محوری و نیاز فعلی نظام آموزشی را تمرین و ممارست از جنس پرورش خلاقیت دانست.

کد مطلب: ۸۳۲۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی  در استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ: یکی از رسالت‌های نظام‌های آموزشی توسعه استعدادهاست

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا 2018 در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، ضمن تقدیر از مقام‌آوران گفت: «یکی از رسالت‌های نظام‌های آموزشی، توسعه استعدادها و پرورش خلاقیت است.»

او خلاقیت را به معنی تمرین پیدا کردن راه‌حل‌های جدید برای حل مسایل زندگی دانست و گفت: «شاید در 50 تا 100 سال پیش چنین نقشی برای نظام آموزشی متصور نبود اما مقتضیات زمان، نظام‌های آموزشی را به این سمت کشانده است.»

بطحایی گفت: «با این مشکل مواجهیم که نظام آموزشی هنوز نتوانسته است سرمایه‌گذاری از این بُعد داشته باشد. هنوز روش‌های آموزشی، سنتی و مبتنی بر حافظه‌محوری است و نیاز به تمرین و ممارست از جنس پرورش خلاقیت وجود دارد.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانش‌آموزان 680 مدال در المپیاد‌های علمی کسب کردند و از این نظر در جوامع بین‌المللی سرآمد هستند.»

بطحایی گفت: «دانش‌آموزان در ریاضی، فیزیک و شیمی بارها بارها قهرمان جهان شدند و با حمیت و پشتکار توانسته‌اند نقایص را برطرف کنند.»

او ادامه داد: «امیدوارم با جهت گیری پرورش خلاقیت در نظام آموزشی بتوانیم موفقیت‌های بیش از پیش داشته باشیم.»

بطحایی در پایان به گسترش پژوهش‌سراها اشاره کرد و گفت: «تعداد پژوهش سراهای دانش‌آموزی به بیش از 500 پژوهشسرا رسیده است که محل پرورش خلاقیت است و باید توسعه کمی و کیفی دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار