در گفت‌وگو با پانا:

موسوی ، رئیس خانه صنعتکاران ایران:‌ خروج آمریکا از برجام فرصتی برای تمرکز بر تامین مواد اولیه در داخل کشور است

تهران (پانا) – رئیس خانه صنعتکاران ایران می‌گوید خروج آمریکا از برجام فرصتی است تا بر تولید و تامین بخشی از مواد اولیه تولید که اکنون وارد می‌شود اما امکان تولید آن در کشور وجود دارد تمرکز شود.

کد مطلب: ۸۲۰۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
موسوی ، رئیس خانه صنعتکاران ایران:‌ خروج آمریکا از برجام فرصتی برای تمرکز بر تامین مواد اولیه در داخل کشور است

محمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با تولیدکنندگان و صادرکنندگان از نگرانی آنها درباره خروج آمریکا از برجام خبر داد و افزود: در ساختار اقتصادی کشور وضع صنعت و تولید کشور به گونه‌ای بوده است که به ارزها وابستگی داشته است اما اتفاقات کنونی ما را ترغیب می‌کند بخش عمده‌ای از مواداولیه‌ای که اکنون وارد می‌شود با تکیه برتوانمندی‌های داخلی تامین شود.

وی اظهار کرد: به نظر من وضع اقتصادی کشور پس از خروج آمریکا از برجام به هیچ عنوان به دوران اقتصادی دولت احمدی‌نژاد و قبل از برجام برنمی‌گردد.

موسوی عنوان کرد:‌ خروج آمریکا از برجام راه نجاتی برای تحرک برخی از بخش‌های اقتصادی کشور خواهد بود.

رئیس خانه صنعتکاران ایران با بیان اینکه اقتصاد ایران وابستگی به ارز دلار ندارد، اظهار کرد: حتی اگر کل برجام به هم بخورد از نظر اقتصادی راه‌های برون‌رفت از مشکل‌ها در سال‌های تحریم آنالیز شده است و صاحبنظران نیز متفق‌القول هستند که نویدها و امیدها هنوز وجود دارند و نباید از این اوضاع مضطرب شد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد آمریکا بسیار قوی است و تبادلات تجاری گسترده‌ای هم با اروپا دارد که قابل کتمان نیست اما اروپا و سایر کشورها در کنار اقتصاد موفق به امنیت نیز نیاز دارند و اوضاع جهان به گونه‌ای است که اگر آنها این امنیت را بخواهند باید مراودات اقتصادی با کشورها را نیز تسهیل کنند.

موسوی اظهار کرد:‌ حال که آمریکا از برجام خارج شده است کشورهای اروپایی هر آنچه از تحریم‌ها را که از سوی این اتحادیه قابل برطرف شدن است، باید برطرف کنید و حتی اگر هزینه‌ای دارد هزینه‌های آن را نیز پرداخت کنند.

رئیس خانه صنعتکاران ایران عنوان کرد: یورو ارز رسمی کشور در مبادلات تجاری شده است و باید گفت تاثیرپذیری جدی اقتصادی از خروج از برجام در صورت رونق مبادلات یورویی وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار