رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی: ارزشمندترین غنیمتی که ملت ایران با پیروزی در انقلاب به دست آورد، آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت که ارزشمندترین غنیمتی که ملت ایران با پیروزی در انقلاب به دست آورده است آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۱۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی: ارزشمندترین غنیمتی که ملت ایران با پیروزی در انقلاب به دست آورد، آموزش و پرورش است

غلامعلی حداد عادل در آیین سپاس معلم که امروز، ۱۱ اردیبهشت، به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در دبیرستان شهدای شاهد هفت تیر منطقه ۶ برگزار شد، اظهار کرد: تمام خوبی‌ها که برای این روز (روز معلم) آرزو می‌کنیم از طریق آموزش و پرورش و تربیت دست یافتنی است.

او افزود: امسال روز معلم با ولادت حضرت مهدی مقارن شده و این تقارن بر مبارکی این روز افزوده است.

رئیس بنیاد سعدی ادامه داد: روز معلم به یاد و نام استاد شهید مطهری نامیده شده است که جا دارد احترام قلبی خود را نسبت به او که الگوی معلمان است ابراز کنیم.

حدادعادل گفت: انتخاب استاد مطهری به عنوان الگوی معلمان انتخاب شایسته‌ای بود و هرچه برای یک معلم آرزو می‌کنیم در وجود او متجلی بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: شهید مطهری دانش شوق معلمی، عشق به آموزش، اخلاص، فداکاری و جان بر سر آرمان خود نهادند که در وجود او مشاهده کردیم.

وی عنوان کرد: شهید مطهری آن‌قدر عشق به آموختن داشت که مقاله و مجله خوانده شده خود را به ما اهدا می‌کرد و عشق به آموزش را به ما نشان می‌داد.

وی با اشاره به اینکه باید تمام امکانات را برای آموزش و پرورش را بخواهیم گفت: رکن اصلی معلم است. معلم با زنده بودن خود به سایر عناصر آموزش و پرورش روح می‌بخشد.

وی یاداور شد: باید بیش از هر چیز به انتخاب و حمایت از معلم توجه داشته باشیم و این روز فرصتی برای یاداوری این ارزش‌ها و ضرورت‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار