آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد برگزار شد

یزد(پانا)- مراسم تکریم و معارفه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با حضور مسئولان استان در محل سالن اندیشه آموزش و پرورش ناحیه یک یزد و با معارفه زهره امیرچقماقی به عنوان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۱۵۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد برگزار شد

فرماندار یزد در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده را یادآور شد و اظهار داشت : آموزش و پرورش در دو حوزه آموزش و مهم تر از آن پرورش برای آینده سازان جمهوری اسلامی برنامه ریزی می کند و به جا است که در هفته گرامیداشت مقام معلم همه نهادها و دستگاهها از مقام والای معلم قدردانی داشته باشند.

" مصطفی سالاری " با اشاره به ظرفیت استفاده ی بانوان در پستهای مدیریتی در کشور افزود : انتصاب شایسته خانم امیر چقماقی به عنوان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد نشانه توانمندی و پتانسیل بانوان برای افتخار افرینی در عرصه مدیریت است که به ظهور نشسته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این آیین افزود : مهم ترین رسالت و ماموریت ما دنبال کردن و اجرا نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

"عباسعالی دانافر" گفت : برای رصد کردن میزان همراهی با سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می توان با ارزیابی سه شاخص رویکرد حاکمیتی فرهنگی و تربیتی، کاهش تمرکز زدایی و مشارکت پذیری آن را سنجید.

وی عصاره سند تحول بنیادین را دگر گون شدن نظام آموزشی بیان کرد و افزود : هدف سند تحول بنیادین تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است و بر اساس این سند تربیت دینی و اخلاقی- تربیت سیاسی و اجتماعی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت هنری و زیبا شناختی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت.

دانافر یکی از مهم ترین شاخص های توسعه را افزایش مشارکت بانوان در اداره جامعه دانست و افزود : اگر به استعدادها و پتانسیل بانوان توجه شود به نیمی از پتانسیل های جامعه اعتنا شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش بحث لیاقت و شایستگی را مهم تر از جنسیت بیان کرد و افزود : در انتصاب بانوان دچار شعار زدگی نشویم و به شایستگی افراد توجه کنیم .

گفتنی است در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های صادقانه " عبدالحمید صابری "، " زهره امیر چقماقی" ، به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک یزد معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار