امام جمعه اردبیل:

مردم برای آزادسازی محکومان مالی در آستانه سال نو همت کنند

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل گفت:‌ باید فرهنگ گذشت و ریش سفیدمنشی برای کاهش دعاوی قضایی ترویج شود تا شاهد نتایج موثر و مثبت این امر در جامعه باشیم.

کد مطلب: ۸۰۸۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم برای آزادسازی محکومان مالی در آستانه سال نو همت کنند

آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با مدیران و مسئولان زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های اصلاحی و تربیتی انجام شده در زندان‌های استان مطلوب و شایسته قدردانی است که انتظار می‌رود چنین اقداماتی توسعه و گسترش یابد.

وی نگاه انسان محور جمهوری اسلامی به زندان‌ها را از برکات انقلاب اسلامی و دیدگاه دینی دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا در مرحله نخست از بروز هرگونه بزه پیشگیری شود و کاری کنیم تا در جامعه با وضع قوانین مناسب و بازدارنده فرد مرتکب بزه و خلاف نشود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر فرهنگ‌سازی در راستای کاهش دعاوی و کمک به محکومان مالی در استان تصریح کرد: باید این فرهنگ در بین مردم توسط افراد صاحب نفس و ارباب منبر و رسانه‌ها در زمینه کمک به محکومان مالی، ترویج فرهنگ گذشت و ریش سفیدمنشی برای کاهش میزان دعاوی قضایی توسعه یابد.

عاملی افزود: برای درمان وضعیت فعلی جمعیت کیفری زندان‌ها به ویژه در بحث زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی، مردم خیر استان همچنان که تا به حال همت عالی داشته و کمک‌های قابل توجهی به ستاد دیه ‌کرده‌اند تا این بخش از زندانیان بدهکار را از زندان آزاد کنند، امیدواریم باز هم مساعدت کنند تا شاهد کاهش آمار محکومان مالی باشیم.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه باید به آشنایی مردم با قوانین و مقررات و ترویج احترام به قانون اهتمام شود، گفت: این امر نیازمند اقدامات فرهنگی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات همه‌جانبه‌ای انجام شده و بتوانیم شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در سطح جامعه با توسعه قانون‌مداری و احترام به قوانین باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار