در مراسمی از سوی خانه کتاب ایران روی داد:

انتخاب کتابفروش برتر کشور از شیراز

از سوی خانه کتاب ایران در مراسمی از بهنام محمدی مدیر کتابفروشی محمدی شیراز به عنوان کتابفروش برتر کشور تجلیل شد.

کد مطلب: ۵۹۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گردهمایی که ٢٥٠ نفر از بزرگترین و معتبرترین ناشران خصوصی و دولتی حضور داشتند کتابفروشی محمدی به عنوان برترین کتابفروشی کشور و از خادمان پیشکسوت نشر و کتاب معرفی شد که تقدیر نامه و جوایزی هم به بهنام محمدی اعطا کردند.

در پیوند با این موفقیت مدیر کتابفروشی محمدی شیراز گفت: اول از هر چیز خوشحالی من در این هست که در سالی که می خواهند شهری را به عنوان پایتخت کتاب انتخاب کنند کتابفروشی محمدی از شیراز به عنوان کتابفروشی برتر و خادم پیشکسوت نشر و کتاب کشور انتخاب شده است .

بهنام محمدی با بیان اینکه کتابفروشی یادشده چهار نسل است که به کار خود ادامه می دهد و در سال ١٢٧٠ شمسی یعنی ١٢٥ سال پیش توسط محمد هادی محمدی معروف به شیرازی شروع به کار کرد، افزود: پدر پدربزرگ من در زمان قاجاریه چاپخانه سنگی را از بمبئی هندوستان وارد شیراز کرد که در آن روزگار کاری بسیار سخت و طاقت فرسایی بود. شروع کار چاپ و نشر و کتابفروشی از آن روزگار شروع شد. که هم اکنون چاپخانه سنگی و سنگهای مربوط به آن و دستخط های خوشنویسان آن دوره و تذهیب کاران آن زمان و همچنین آثار چاپ شده آن زمان در اختیار داریم که نسل به نسل چرخیده و هم اکنون در اختیارمان می باشد. حتی در میان سنگهای چاپی آن زمان ، سنگی موجودهست که اثر انگشت مرکبی کارگر چاپخانه دوره قاجاریه که کارگر پدر جدم بوده هنوز روی آن نقش بسته است .

وی با بیان اینکه بعد از محمدهادی محمدی فرزندش محمد رحیم محمدی معروف به ناظم که پدر بزرگ اوست ادامه کار چاپ و نشر و کتابفروشی را ادامه می دهد ادامه داد: تا اینکه پدرم محمد محمدی از ١٠ سالگی ادامه چاپ و نشر و کتابفروشی را ادامه می دهد که هم اکنون ٨٥ سال سن دارند.

بهنام محمدی که از سال ١٣٦٢ مسئولیت این کتابفروشی را برعهده دارد با بیان اینکه کار ناشر و پخش کتاب و کتابفروشی بصورت حرفه ای در این واحد صنفی انجام می گیرد عنوان کرد: کتابفروشی محمدی٣ شغل جدا از هم ولی در ارتباط با یکدیگر است که هر کدام حرفه ای گری خود را می طلبد. همگی بایستی دور هم بصورت حرفه ای جمع شوند تا بتوانند هر چه مطلوبتر در خدمت قشر اهل مطالعه و اهل کتاب باشند .

او ادامه داد: در طول عمرم به حدود پانزده کشور آسیایی و اروپایی سفر کرده ام و از نزدیک کتابفروشی های آن کشورها رصد کرده ام . یکبار از لندن به شهر آکسفوردرفتم و حدود ٥ ساعت در کتابفروشی آکسفورد ماندم و از نزدیک موضوع بندی کتابها ، قفسه بندی ها، طرز جابجا کردن کتابها ، نورپردازی ، ثبت کردن کتابها ، موسیقی گذاشته شده ، بوی مطلوب ، گرمایشی ، سرمایشی ، ویترین و چیزهای دیگر را مورد توجه خودم قرار دادم . از تمام کتابفروشی های رفته شده عکس و فیلم و جزوه تهیه کردم و مورد مطالعه خودم قرار دادم .

محمدی افزود: سعی کرده و می کنم که هر چه می توانم کتابفروشی خودم را به آنها نزدیکتر کنم تا کتابفروشی باشم که لیاقت همشهریان و هم استانی های با لیاقت و فهیم خودم باشم .

وی با بیان اینکه کتابفروشی محمدی اولین کتابفروشی بوده که ١٨ سال پیش سیستم کامپیوتری بارکد خوان را در استان فارس راه اندازی کرد افزود: در حال حاضر کتابفروشی محمدی ١١٠ رشته و زیر شاخه دانشگاهی در مقاطع لیسانس،فوق لیسانس و دکترا و ٣٠ رشته عمومی کار می کند .

محمدی که نمایندگی ٦٩ دانشگاه و جهاد دانشگاهی سراسر کشور مثل دانشگاه تهران ، صنعتی شریف،دانشگاه شیراز و غیره را داراست ادامه داد: نمایندگی تمام برندهای برتر کشور را اعم از دولتی و غیر دولتی را داریم نزدیک به ٢٦٠ نمایندگی را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار