معاون سپاه استان قم:

نمایش ˝واقعه غدیر˝ با هنرمندی بسیجیان در ۱۸۰ نقطه کشور اجرا می‌ شود

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان قم گفت: صحنه‌های بازسازی غدیرخم امسال در ۱۸۰ نقطه کشور توسط نواحی مقاومت بسیج اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۵۳۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، سرهنگ رضا فقیهی در نشست خبری در ساختمان آیت‌الله سعیدی قم، اظهار داشت: فرماندهان نواحی و مسئولان سپاه استانی از 167 شهر کشور در قم به منظور چگونگی بازسازی صحنه‌های غدیر خم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کارگردانی این بازسازی توسط سعید خانبابایی صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: کارگاه یک روزه‌ای توسط اردویی سپاه، ناحیه امام رضا (ع) و کارگرانان استانی برگزار شد و در 4 شهریور به صورت آزمایشی این نمایش اجرا شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) ادامه داد: صحنه‌های بازسازی غدیرخم امسال در 180 نقطه کشور توسط نواحی مقاومت بسیج اجرا می‌شود.

وی به بازسازی واقعه غدیر در دو نقطه استان قم اشاره کرد و افزود: هر ساله بازسازی این واقعه تنها در اردوگاه غدیر برگزار می‌شد که امسال علاوه بر این مکان به همت ناحیه مقاومت امام حسین(ع) این بازسازی در جوار قبور شهدای گمنام بخش قنوات هم برگزار خواهد شد.

فقیهی هدف از برگزاری این بازسازی را درک بهتر خطبه غدیر دانست و گفت: امسال قرار است بازسازی واقعه غدیر در چند کشور دیگر هم برگزار شود تا بتوانیم بهتر این واقعه تاریخی عظیم را درک کنیم.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان قم درباره اقدامات ویژه نمایشگاه "یادیاران" برای امسال عنوان کرد: قسمت جدیدی به عنوان زندگی طبیعی در خط مقدم با همان خاکریزها در کنار روایتگری دفاع مقدس، جبهه مقاومت و ایثارگران مدافع حرم توسط راویان در نمایشگاه امسال برگزار خواهد شد.

وی تلاوت جزء خوانی و ختم قرآن را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: برنامه‌های خاص کودک و نوجوان نیز در کنار ارائه بسته‌های فرهنگی در خروجی نمایشگاه پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار