بانک مرکزی:

آغاز طرح عرضه چک الکترونیکی در چهار استان

خبرگزاری پانا:مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از آغاز طرح الکترونیکی شدن صدور چک ها با نام ˝سامانه چکاوک˝ از پنجم مهر در چهار استان خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۶۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

ناصر حکیمی گفت :‌ اجرای طرح الکترونیکی شدن چک ها در استان های البرز، قم، قزوین و زنجان آغاز شده است و تا پایان آذر در همه استان ها عملیاتی می شود .

وی با اشاره به استانداردسازی چک ها از سال آینده گفت : ‌با این کار، برگه چک همه بانک ها ، طرح و اندازه چک ها ، یکسان سازی می شود که امنیت چک ها را افزایش می دهد و شناسایی چک های جعلی آسان تر می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی افزود : در سامانه چکاوک به دلیل اینکه چک ها به صورت الکترونیکی مبادله می شوند ،‌ این طرح به شعب بانک ها کمک می کند اسناد دیگر بانک ها را به راحتی تشخیص دهند و امکان هر گونه سوء استفاده به حداقل برسد.

حکیمی درباره تراکنش ناموفق خودپردازها نیز گفت : در تراکنش های ناموفق معمولا بلافاصله مبلغ به حساب کسر شده بازمی گردد اما یک درصد تراکنش های ناموفق به مغایرت های طولانی تر منجر می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی افزود :‌در این تراکنش ها که مشتری از پولش به مدت 48 تا 72 ساعت محروم می شود بانک 500 تا 1000 تومان جبرانی در نظر گرفته است تا درباره اینکه بانک از پول کسانی که در این مدت از سپرده شان محروم هستند استفاده می کند ، شبهه ای پیش نیاید.

حکیمی درباره اجرای رمز توکن برای امضای دیجیتال نیز گفت : هماهنگی های خوبی با وزرات صنعت ، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام داده ایم تا قابلیت پذیرش متقابل گواهی امضای دیجیتال فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار