رئیس جمهور در وزارت راه:

مردم به جاده امن نیاز دارند/ دولت برای اشتغال تحصیل کرده ها برنامه دارد

خبرگزاری پانا: رییس جمهور پس از دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عزم دولت برای برداشتن گام‌های مثبت در بخش‌های مختلف و ایجاد رونق اقتصادی در کشور بر تلاش همه مسئولان در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم و رساندن ایران به جایگاه شایسته خود تاکید کرد.

کد مطلب: ۲۱۸۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، روحانی رئیس جمهور برای بررسی وضع زیرساخت‌های کشور در بخش شهرسازی، راه، مسکن، ‌حمل و نقل و هواشناسی به وزارت راه و شهرسازی رفت و در دیداری از مرکز پایش و کنترل زیرمجموعه‌های این وزارتخانه با چگونگی عملکرد این بخش‌ها آشنا شد.

در این دیدار آمارهای قابل توجهی ازجمله در بخش توسعه حمل و نقل هوایی داده شد که نشان از جایگاه ویژه کشورمان در جغرافیای منطقه‌ای دارد.

رئیس جمهور سپس در نشستی با وزیر، معاونان و مسئولان بخش‌های گوناگون وزارت راه و شهرسازی دیدگاه‌ها و اولویت‌های دولت را برای توسعه زیرساخت‌های کشور بیان کرد.

روحانی اضافه کرد: پیگیری لحظه‌ای اوضاع و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف این وزارتخانه کار بسیار ارزشمندی است چرا که باید اطلاعاتمان به ‌روز باشد و بتوانیم این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس جمهور افزود: در این جلسه مباحثی کلی در زمینه فعالیت های بخش های مختلف این وزارتخانه از جمله مسکن، راه، شهرسازی، حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و اقداماتی که باید در جهت توسعه و ارتقای این بخش ها به انجام برسد مطرح شد.

روحانی با بیان اینکه دولت بر این موضوع که امسال باید سال رونق اقتصادی در کشور باشد تأکید دارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه های تأثیرگذار در این زمینه است و می تواند با آماده کردن زیرساخت ها در بخش های مختلف، اشتغال و تحول ایجاد کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت برای اشتغال دانشجویان و جوانان تحصیلکرده برنامه دارد و این برنامه ها را پیگیری خواهد کرد.

روحانی با تأکید بر ضرورت گسترش شبکه ریلی کشور، گفت: باید در جهت اتصال شبکه ریلی به کشورهای همسایه و دوخطه و برقی کردن خطوط ریلی داخلی تلاش کنیم و ان‌شاءالله این اقدامات در دولت یازدهم عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: امروز از طریق شبکه ریلی کشور سالانه 32 میلیون تن بار جابه‌جا می شود که این میزان در آینده باید به حدود 200 میلیون تن برسد که در این راستا باید زمینه ها و شرایط لازم را فراهم کنیم.

روحانی با اشاره به مصرف بالای سوخت در حمل و نقل جاده ای، استفاده از شبکه ریلی را ارزان، سالم و بهینه توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این جلسه بر لزوم ایجاد جاده‌های امن و نیز اصلاح راه‌های موجود در کشور تأکید شد، گفت: مردم برای انجام دادن بسیاری از امور و سفرهای خود نیاز به جاده های امن دارند.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل هوایی، تعداد صندلی های موجود با جمعیت کشور متناسب نیست، افزود: باید در زمینه تقویت این بخش و نوسازی ناوگان هوایی تلاش کنیم که خوشبختانه در شرایط بعد از توافق ژنو اقدامات در این خصوص آغاز شده است.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت در سفر به استان‌های جنوبی کشور برای توسعه بندرها و شکوفایی سواحل جنوبی، گفت: در این زمینه باید شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

روحانی همچنین با اشاره به ضرورت مکان‌یابی برای ایجاد شهرهای جدید و برنامه‌ریزی و مطالعه درخصوص جابه‌جایی پایتخت از تهران بر لزوم نظارت بر توسعه شهرها و کیفیت ساخت و ساز مسکن در کشور تأکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم، گفت: امروز توانمندی های زیادی برای مشارکت در ساخت مسکن در کشورهای همسایه وجود دارد که در این زمینه باید شرکت های خصوصی کشورمان فعال شوند.

روحانی پیشرفت‌ها و خدمات فراوان سازمان هواشناسی را یادآور شد و افزود: اقدامات و تلاش های هواشناسی می تواند موجب نجات جان انسان ها و حفظ منابع و محصولات شود و زمینه را برای مقابله با مشکلات طبیعی فراهم کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه ریزی دولت برای ایجاد شرایطی در جهت استفاده بیشتر بین المللی از فضای هوایی کشور گفت: مطمئناً مسیر هوایی ایران برای اتصال شرق به غرب و حتی شمال به جنوب مسیری ارزان‌تر است و در این خصوص می توانیم تسهیلاتی فراهم کنیم که از فضای هوایی ایران استفاده بیشتری شود.

روحانی اظهار امیدواری کرد که با توافق نهایی با غرب مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد نیز برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار