مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتاکید کرد:
کمبود فضای آموزشی دیشموک با جدیت در دستور کار آموزش و پرورش استان
یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در دیشموک گفت: این موضوع و سایر مشکلات مطرحشده در برخی مدارس منطقه، با جدیت در دستور کار پیگیری قرار دارد.
ایوب رضایی در جلسه بازخورد ارزیابان از مدارس دیشموک، با اشاره به تلاشها و اقدامات صورتگرفته در مجموعه آموزش و پرورش این منطقه، اظهار کرد: با وجود برخی محدودیتها و مشکلات زیرساختی، آموزش و پرورش دیشموک در حوزههای مختلف از جمله پروژه مهر عملکرد قابل قبولی داشته و موفق به کسب رتبه برتر در سطح استان شده است.
وی با قدردانی از زحمات کارکنان اداری و آموزشی منطقه دیشموک افزود: تحقق عدالت در توسعه فضاهای آموزشی و کیفیتبخشی به فرآیند یاددهی ـ یادگیری از رویکردهای مهم دولت است و باید از این فرصت برای ارتقای سطح آموزش در مدارس بهرهبرداری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود کمبودهایی در برخی مدارس تصریح کرد: نیروی انسانی توانمند، متعهد و خلاق میتواند بخش قابل توجهی از این کاستیها را جبران کند و موضوع پایین بودن سرانه فضای آموزشی در دیشموک و سایر مشکلات مطرحشده، با جدیت در دستور کار پیگیری قرار دارد.
در ادامه این جلسه، سید محمد رمضانی، معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان، با تأکید بر مدیریت صحیح منابع و امور مالی گفت: در کوتاهترین زمان ممکن جلسهای با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار خواهد شد تا کمبودهای آموزش و پرورش دیشموک، بهویژه در حوزه سیستمهای گرمایشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس، مرتفع شود.
جهانگیر اژدر، رئیس آموزش و پرورش دیشموک، نیز با اشاره به وضعیت آموزشی منطقه اظهار کرد: در حال حاضر حدود پنج هزار دانشآموز دختر و پسر در بیش از ۱۰۵ مدرسه منطقه دیشموک مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در این منطقه پایینتر از میانگین کشوری و استانی است، افزود: در صورت عدم رسیدگی به این موضوع، آموزش و پرورش دیشموک در آینده با چالشهای جدی مواجه خواهد شد.
رئیس آموزش و پرورش دیشموک همچنین از پیشبینی احداث هفت مدرسه جدید در منطقه خبر داد و گفت: چهار مدرسه در حال ساخت است و برای سه مدرسه دیگر نیز عملیات مکانیابی انجام شده که انتظار میرود روند اجرای آنها با جدیت دنبال شود.
اژدر در پایان، نبود برخی فضاهای آموزشی و رفاهی از جمله خانه معلم، سالن امتحانات، دارالقرآن، مرکز مشاوره و پژوهشسرا را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش دیشموک عنوان کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان استانی به این مسائل شد.
همچنین حسین آروین، کارشناس مسئول اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان، در این جلسه با اشاره به نتایج ارزیابیها گفت: آموزش و پرورش دیشموک در سالهای اخیر در شاخصهای مختلف عملکرد مطلوبی داشته و در سطح استان خوش درخشیده است.
وی افزود: هدف از بازدیدهای دورهای، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدارس و برنامهریزی برای تقویت و بهبود این شاخصهاست.
گفتنی است، در جریان سفر مدیرکل آموزش و پرورش استان و هیأت همراه، از ۳۰ مدرسه منطقه دیشموک بازدید به عمل آمد.
ارسال دیدگاه