نماینده آذربایجان شرقی در دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور:

شوراهای دانش‌آموزی فرصتی برای مشارکت فعال دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های مدرسه هستند

اسکو (پانا) - نماینده دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور از آذربایجان شرقی گفت: شوراهای دانش‌آموزی، فرصتی برای بیان ایده‌ها، مشارکت فعال و تأثیرگذاری مستقیم دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های مدرسه و منطقه است.

کد مطلب: ۱۶۵۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش‌آموزی فرصتی برای مشارکت فعال دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های مدرسه هستند

امیرعلی قادری در حاشیه انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان اسکو در گفت‌وگو با پانا به تشریح جایگاه شوراهای دانش‌آموزی و نقش آن‌ها در ساختار تعلیم و تربیت پرداخت.

قادری با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی کشور نهادی رسمی و قانونی در نظام آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: «این نهاد صرفاً جنبه تشریفاتی ندارد، بلکه مسیر مشخصی برای انتقال دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات دانش‌آموزان به سطوح بالاتر تصمیم‌گیری به شمار می‌رود و می‌تواند زمینه‌ساز تقویت مشارکت آگاهانه دانش‌آموزان باشد.»

وی شورای دانش‌آموزی شهرستان را یکی از مهم‌ترین حلقه‌های این فرآیند دانست و افزود: «شوراهای دانش‌آموزی در سطح مدارس و شهرستان‌ها، بستر مناسبی برای شناسایی مسائل واقعی دانش‌آموزان و طرح آن‌ها در قالبی منسجم و قابل پیگیری هستند و هرچه این شوراها با شناخت و انگیزه بیشتری شکل بگیرند، اثرگذاری آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.»

نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس دانش‌آموزی کشور با اشاره به مسئولیت اعضای شوراهای دانش‌آموزی گفت: «عضویت در شورای دانش‌آموزی، یک عنوان نمادین نیست، بلکه مسئولیتی است که مستلزم توجه به دغدغه‌های جمعی، تعامل سازنده با سایر دانش‌آموزان و تلاش برای بهبود فضای آموزشی و پرورشی مدارس است.»

قادری همچنین بر نقش حمایتگرانه مدیران و مربیان پرورشی تأکید کرد و گفت: «همراهی مسئولان آموزش‌وپرورش با فعالیت‌های دانش‌آموزی، نقش مهمی در پویایی شوراها دارد و اعتماد به دانش‌آموزان می‌تواند زمینه رشد فکری، اجتماعی و فرهنگی آنان را فراهم کند.»

قادری با اشاره به فضای انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان اسکو بیان کرد: «برگزاری چنین برنامه‌هایی نشان می‌دهد که دانش‌آموزان می‌توانند در فضایی سالم، هدفمند و قانونمند، مشارکت را در عمل تجربه کنند و نقش خود را در بهبود شرایط آموزشی و پرورشی مدارس جدی بگیرند.»

وی افزود: «شورای دانش‌آموزی، زمانی می‌تواند موفق عمل کند که اعضای آن با شناخت درست از وظایف خود وارد میدان شوند و نگاهشان فراتر از مسائل فردی باشد. شورا باید زبان مشترک دانش‌آموزان باشد و بتواند مسائل، پیشنهادها و ایده‌های آنان را به‌صورت منسجم مطرح کند.»

نماینده دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور گفت: «حضور دانش‌آموزان در چنین فرآیندهایی، علاوه بر افزایش انگیزه و نشاط در فضای مدرسه، زمینه‌ای برای رشد فکری و اجتماعی آنان فراهم می‌کند و باعث می‌شود دانش‌آموزان نسبت به محیط آموزشی خود احساس تعلق بیشتری داشته باشند.»

قادری با اشاره به نقش مجلس دانش‌آموزی کشور خاطرنشان کرد: «ارتباط مستمر با شوراهای دانش‌آموزی شهرستان‌ها برای نمایندگان کشوری اهمیت ویژه‌ای دارد و تلاش می‌شود دغدغه‌ها و مسائل مطرح‌شده از سوی دانش‌آموزان در چهارچوب وظایف قانونی پیگیری شود تا این ارتباط، ارتباطی زنده و مؤثر باقی بماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار