معاون پرورشی دبیرستان دخترانه توحید یک خبر داد:
اجرای کمپینی خلاقانه دانشآموزی برای جذب حداکثری دانش آموزان به مسابقه سراسری «درسهایی از قرآن»
قدس (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان دخترانه توحید یک، از اجرای کمپینی خلاقانه و پرتلاش توسط گروه دانشآموزی برای جذب حداکثری دانش آموزان سطح مدرسه به مسابقه سراسری «درسهایی از قرآن» خبر داد.
مرضیه متقیزاده،در گفتوگو با پانا، با اشاره به استقبال گسترده دانشآموزان از این مسابقه ملی که با هدف ترویج مفاهیم قرآنی در مدارس سراسر کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: «موفقیت امروز، حاصل ماهها برنامهریزی و روزها تلاش بیچشم داشت گروهی از دانشآموزان متعهد مدرسه مااست. آنان ثابت کردند که بهترین ظرفیت برای ترویج فعالیتهای قرآنی، خود دانشآموزان هستند.»
معاون پرورشی توحید یک به دشواریهای هماهنگی و اجرا اشاره کرد و افزود: «مسیر پرچالشی ست. تیم دانشآموزی ما باید همزمان با مطالعه درسها و پاسخ به سوالات، بار سنگین اطلاعرسانی و ترغیب بیش از ۴۰۰ دانشآموز را نیز به دوش بکشد.»
وی نحوه عمل این تیم را تشریح کرد: «آنان به دو روش مجازی و حضوری وارد عمل شدند. در فضای مجازی، گروههای کلاسی را به پایگاه اطلاعرسانی دقیق و سریع تبدیل کردند. در روش حضوری اما، فداکاری آنان مثالزدنی بود. آنان از وقت شخصی و حتی زنگ تفریح خود میزدند و با مراجعه به تکتک کلاسها، به شکلی صمیمی و مفصل درباره اهمیت مسابقه و نحوه شرکت توضیح میدادند. این ارتباط چهره به چهره، تاثیرش بسیار فراتر از یک اطلاعیه خشک بود.»
متقیزاده خاطرنشان کرد: «این یک کار گروهی به تمام معنا بود. برخی مسئول طراحی پوسترهای هفتگی جذاب بودند، برخی دیگر به طور مستمر در گروهها پیگیری میکردند و عدهای نیز برای هماهنگی حضوری در کلاسها پیشقدم میشدند. گاهی برای حفظ انگیزه، بین مشارکتکنندگان فعال قرعهکشی برگزار میکردیم. هدف، ایجاد حس همبستگی و تبدیل مسابقه به یک رویداد شاد و پرنشاط در سطح مدرسه بود.»
وی از بازتاب این تلاشها در سطح کشور خبر داد و گفت: «خبرنگار دانشآموز پانای مدرسه ما، گزارش تصویری مستندی از این اقدامات و فضای پرجنبوجوش مدرسه تهیه کرد. این گزارش که حاصل ثبت گوشهای از این حرکت خودجوش بود، مورد استقبال قرار گرفت و در کانال رسمی و کشوری «مسابقه بزرگ درسهایی از قرآن» منتشر شد. این اتفاق، باعث افتخار ما و تشویق بزرگتری برای ادامه مسیر بود.»
معاون پرورشی این مدرسه ، در پایان با بیان اینکه شناخت دانشآموزان از قرآن،تاثیری تربیتی و ماندگار دارد، نتیجه کار را اینگونه جمعبندی کرد: «دستاورد اصلی، تنها آمار شرکتکنندگان نیست. امروز شاهد شکلگیری روحیه مسئولیتپذیری، کار تیمی و خلاقیت در بین دانشآموزان هستیم. آنان یاد گرفتند چگونه میتوانند برای هدفی ارزشمند بسیج شوند و اثری فراتر از دیوارهای مدرسه بگذارند. این تجربه، بزرگترین پاداش برای ما به عنوان مربی است.»
ارسال دیدگاه