مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
پژوهشهای آموزشی باید به نتایج عملی منجر شوند
مشهد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در مراسم استانی نواختن زنگ هفته پژوهش که در هنرستان شاهد قفلی ناحیه ۷ مشهد برگزار گردید، تأکید کرد: پژوهشهای آموزشی باید به نتایج عملی و مؤثر منجر شوند.
به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ مصطفی اسدی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در گذشته عمدتاً بر امر آموزش متمرکز بوده است، اما در سالهای اخیر برنامهریزیهای اساسی و هدفمند برای تقویت فرهنگ پژوهش در این حوزه آغاز شده است.
وی سطحبندی فعالیتهای پژوهشی متناسب با گروههای سنی دانشآموزان را کلید حل این چالش دانست و افزود: چنانچه از دوران پیشدبستانی تا آستانه ورود به دانشگاه، مراحل پژوهش بهصورت تدریجی و متناسب با سن طراحی و اجرا شود، دانشآموزان هنگام ورود به دانشگاه به پژوهشگرانی توانمند و خوداتکا تبدیل خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به شتاب خیرهکننده پیشرفت علمی جهان خاطرنشان کرد: حتی بنیانگذاران هوش مصنوعی امروزه با خطر حذف مشاغل خود مواجه شدهاند و بسیاری از حرفههای کنونی در آیندهای نزدیک از میان خواهند رفت.
اسدی بر ضرورت هدفگذاری دقیق و راهبردی در فعالیتهای پژوهشی تأکید کرد و گفت: باید تمامی تلاشهای پژوهشی با برنامهریزی مشخص به سوی دستیابی به خروجیهای کاربردی و اثربخش هدایت شوند.
وی هفته پژوهش را فرصتی ارزشمند برای تعیین جهتگیری صحیح فعالیتهای علمی دانست و اظهار کرد: این ایام بهترین مجال است تا هر یک از ما از خود بپرسیم در زنجیره تولید علم، مولد هستیم یا صرفاً مصرفکننده؛ باید به سمت تولیدکننده واقعی علم حرکت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه از کسب جایگاه برتر کشوری توسط خراسان رضوی در حوزه پژوهش ابراز خرسندی کرد و اعلام نمود: از ۲۴ اثر ارسالی دانشآموزان استان به جشنواره نوجوان خوارزمی، ۱۲ اثر موفق به کسب رتبههای برتر کشوری شدند. همچنین در جشنواره اقدامپژوهی معلمان، از ۱۶ اثر ارسالی استان و ۴ معلم خراسان رضوی تقدیر بهعمل آمد.
اسدی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تدوین نقشه راهی روشن و اصولی، شمار بیشتری از دانشآموزان استان به سوی پژوهشهای کاربردی و اثرگذار هدایت شوند.
ارسال دیدگاه