آموزگار دبستان پسرانه کمال ناحیه۲ کرج:

درک مفاهیم درسی برای بسیاری از دانش‌آموزان ابتدایی آسان نیست

کرج(پانا)- آموزگار دبستان پسرانه کمال ناحیه۲ کرج گفت: دانش‌آموزان ابتدایی به‌دلیل سن‌کم، تجربه‌ محدود و تفاوت‌های فردی، درک مفاهیم درسی برای بسیاری از آنان آسان نیست نیاز به توجه ویژه دارند.

کد مطلب: ۱۶۴۱۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
درک مفاهیم درسی برای بسیاری از دانش‌آموزان ابتدایی آسان نیست

مهناز فرجی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «در دوره‌ی ابتدایی، بسیاری از دانش‌آموزان در درک مفاهیم درسی با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند.یکی از دلایل اصلی این دشواری، نداشتن تجربه‌ کافی برای درک مفاهیم انتزاعی است.کودکان در این سن بیشتر با تجربه‌های عینی و ملموس ارتباط برقرار می‌کنند و مفاهیم نظری برایشان گاهی پیچیده و نامفهوم به نظر می‌رسد.»

وی ادامه داد: «برخی دانش‌آموزان با دیدن و لمس کردن بهتر یاد می‌گیرند، برخی با شنیدن، و برخی با انجام دادن.اگر روش آموزش با سبک یادگیری کودک هماهنگ نباشد،احتمال دارد که او نتواند مطلب را به‌خوبی درک کند همچنین، سرعت یادگیری در کودکان متفاوت است و برخی نیاز به زمان بیشتری برای فهم مطالب دارند.»

فرجی با اشاره به اینکه محیط خانه و مدرسه هم نقش مهمی در این زمینه دارد بیان کرد: « اگر کودک در خانه با کمبود توجه، استرس یا مشکلات عاطفی روبه‌رو باشد، تمرکز و یادگیری‌ آن کاهش پیدا می‌کند.در مدرسه هم اگر فضای کلاس خشک و بدون تعامل باشد، انگیزه‌ یادگیری در دانش‌آموزان کم می‌شود.»

این آموزگار در پایان اظهار کرد: «برای افزایش یادگیری این کودکان باید از روش‌های متنوع و و محیط حمایتی جذاب استفاده کرد؛ آموزش با بازی، تصویر، داستان و فعالیت‌های گروهی می‌تواند مفاهیم را برایشان قابل‌فهم‌تر کند.همچنین، توجه به تفاوت‌های فردی و ایجاد فضای امن و حمایت‌گر در کلاس، به آن‌ها کمک می‌کند تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری یاد بگیرند.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز:ثنا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار