مربی پیشدبستانی مدرسه کمال ناحیه ۲ کرج:
عدم شناخت سبکهای یادگیری باعث درک نادرست دروس میشود
کرج(پانا)-مربی پیشدبستانی مدرسه کمال ناحیه ۲ کرج گفت:عدم شناخت سبکهای یادگیری از سوی معلمان و والدین باعث عدم درک درست دروس توسط دانشآموز میشود. :rewind:خانم مهناز فرجی، مربی پیش دبستانی مدرسه ی کمال ناحیه ۲ البرز گفت: عدم شناخت سبک های مختلف یادگیری دانش آموزان از سوی معلمان و والدین، موجب میشود دانشآموزان درک درستی از آموزش نداشته باشند و در آینده با چالشهای جدی در یادگیری دروس مواجه شوند. بنابراین، استفاده تلفیقی از سبکهای یادگیری دیداری و شنیداری در مدارس، میتواند راهکاری مؤثر برای ارتقاء کیفیت آموزش و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان باشد.

مهناز فرجی درگفتوگو با پانا بیان کرد:«عدم شناخت سبکهای مختلف یادگیری دانشآموزان از سوی معلمان و والدین،موجب میشوددانشآموزان درک درستی از آموزش نداشته باشند و در آینده با چالشهای جدی در یادگیری دروس مواجه شوند. بنابراین،استفاده تلفیقی از سبکهای یادگیری دیداری و شنیداری درمدارس، میتواندراهکاری مؤثر برای ارتقاء کیفیت آموزش و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان باشد.»
وی افزود:«دررویکردهای جدید برنامهریزی درسی،روشهای یادگیری دیداری و شنیداری بهعنوان ۲ رویکرد اصلی در فرآیند یادگیری شناخته میشوند.افراد،بهویژه کودکان از این روشها برای درک بهتر مفاهیم و کسب اطلاعات استفاده میکنند.یادگیری دیداری مبتنی براستفاده از تصاویر،نمودارها و سایر عناصر بصری است،در حالی که یادگیری شنیداری بر پایه گوش دادن و دریافت اطلاعات از طریق صدا شکل میگیرد.»
فرجی تاکید کرد:«دانشآموزان دارای سبکهای یادگیری متفاوتی هستند و براساس تفاوتهای فردی،ممکن است سبکهای کلامی، تصویری یا حرکتی داشته باشند.شناخت سبک یادگیری شخصی و بهرهگیری مؤثر از روشهای مناسب میتواند به یادگیری عمیقتر و مؤثرتر کمک کند.این شناخت باید از همان دوران دبستان و حتی پیشدبستانی آغاز شود؛جایی که معلم آگاه و توانمند بتواند سبک یادگیری هر دانشآموز را شناسایی کند تا کودک بتواند با درک بهتر از شیوه یادگیری خود،ارتباط مؤثرتری با درس برقرار کرده و استعدادهایش را شکوفا سازد.»
این آموزگار مطرح کرد:«عدم شناخت صحیح از رویکردهای مختلف یادگیری در دانشآموزان،موجب افت تحصیلی آنان و اختلال در پردازش اطلاعات ویادگیری میشود. زمانی که معلم بداند در چه موقعیتی از چه سبک یادگیری استفاده کندمیتواند ارتباط درستی با دانشآموزان برقرار کند و این شناخت به کودک کمک میکند تا در زمینههای مختلف،استعدادهای خود را بهتر بروز دهد.»
فرجی در ادامه بیان کرد:«یکی از مهارتهای مهمی که باید در کودکان تقویت شود، حافظه است؛بهویژه حافظه دیداری و شنیداری که نسبت به سایر انواع حافظه از اهمیت بیشتری برخوردارند.بسیاری از دانشآموزان برای حل مشکلات خود در پردازش اطلاعات،نیازمند تقویت حافظه دیداری یا شنیداری هستند.والدینی که نگران ضعف فرزندانشان در دروس مدرسه هستند،اغلب به دلیل نادیده گرفتن سبک یادگیری و نوع حافظه فرزند خود با این مشکل مواجهاند.»
این مربی پیشدبستانی در پایان اظهارکرد:«معلمان میتوانند با شناخت صحیح سبک یادگیری دانشآموزان و تقویت آنها از طریق بازیهای آموزشی متنوع، به پرورش استعداد و بهبود فرآیند یادگیری کمک کنند.همچنین لازم است معلمان درجهت آگاهیبخشی به خانوادهها و خود دانشآموزان درباره سبکهای یادگیری تلاش کنند تا زمینهای مناسب برای رشد و موفقیت تحصیلی آنان فراهم شود.»
ارسال دیدگاه