با حضور رئیس سازمان نوسازی در آذربایجان شرقی بررسی میشود؛
پیگیری نهضت مدرسهسازی در تبریز
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: خیرین ستونهای ماندگار ارتقای کیفیت آموزشی کشور هستند و نقش آنها در ایجاد فرصتهای برابر تحصیلی بیبدیل است.
حمیدرضا خانمحمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان، در ادامه پیگیری میدانی گام دوم پروژههای تحویلی نهضت مدرسهسازی ایران؛ وارد استانهای آذربایجان شرقی و غربی شد.
خیرین ستونهای ماندگار ارتقای کیفیت آموزشی کشور هستند
حمیدرضا خانمحمدی، در سفر به استان آذربایجانغربی از چندین پروژه آموزشی در شهرستانهای خوی و چایپاره بازدید کرد.
وی در مراسم کلنگزنی مدرسه خیرساز «شهید رستاد» خوی، ابراز کرد: این پروژه پس از تکمیل، امکان تحصیل دانشآموزان منطقه را در فضایی استاندارد، ایمن و مناسب فراهم خواهد کرد.
خانمحمدی با قدردانی از اقدام ارزشمند خیر مدرسهساز، تاکید کرد: توسعه متوازن فضاهای آموزشی بدون مشارکت خیرین ممکن نیست. خیرین ستونهای ماندگار ارتقای کیفیت آموزشی کشور هستند و نقش آنها در ایجاد فرصتهای برابر تحصیلی بیبدیل است.
اولویت اصلی ما ایجاد محیطهای آموزشی ایمن، استاندارد و مناسب برای دانشآموزان است
معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدیدهای خود از پروژه های نهضت مدرسهسازی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت رفع موانع اجرایی و تسریع روند تکمیل پروژهها گفت: اولویت اصلی ما ایجاد محیطهای آموزشی ایمن، استاندارد و مناسب برای دانشآموزان است.
وی افزود: توسعه عادلانه فضاهای آموزشی زمانی محقق میشود که همه دستگاهها و خیرین در کنار هم قرار گیرند. جلسات تخصصی با تیمهای اجرایی و مدیران استانی برگزار خواهد شد تا مشکلات موجود شناسایی و راهکارهای عملیاتی تدوین شود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت استفاده از روشهای نوین ساختوساز افزود: سازمان نوسازی مدارس متعهد است در تمامی طرحها از فناوریهای جدید، استانداردهای روز و مصالح باکیفیت استفاده کند تا عمر مفید ساختمانها افزایش یافته و فضای آموزشی پایدار و ایمن در اختیار نسل آینده قرار گیرد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس در این سفر از پروژه های ۱۲ کلاسه شهید حسینزاده در چایپاره، پروژه ایواوغلی، مدرسه ۹ کلاسه احمدآباد و استخر دانشآموزی شهید خندانی مورد ارزیابی میدانی قرار گرفت و مسئولان پروژه گزارشهایی از وضعیت فعلی و برنامههای آتی ارائه دادند.
بازدید از مدرسه بدلآباد و بررسی چالشهای موجود در این واحد آموزشی نیز از دیگر بخشهای سفر بود که در آن دستورهای لازم برای پیگیری فوری مشکلات و بهبود وضعیت صادر شد.
پیگیری نهضت مدرسهسازی در تبریز
حمیدرضا خانمحمدی با هدف پیگیری برنامههای ملی در حوزه توسعه فضاهای آموزشی و بررسی روند اجرای پروژههای مدرسهسازی، وارد آذربایجان شرقی شد.
وی در ابتدا در «جلسه برخط نهضت توسعه عدالت آموزشی کشور» شرکت کرد.سپس در جلسه با مدیر و معاونان این استان در جریان روند احداث و تجهیز مدارس استان قرار گرفت.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بررسی چالشهای اجرایی پروژهها و برنامهریزی برای ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی در استان، رهنمودهای لازم را جهت تسریع در روند پیگیری پروژههای نهضت مدرسهسازی استان ارائه کرد.
ارسال دیدگاه