معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع تشکلهای دانشآموزی:
توسعه مهارتهای اجتماعی و مسئولیتپذیری، محور برنامههای تشکلهای دانشآموزی است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش تشکلهای دانشآموزی در رشد شخصیت و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان گفت: درونیسازی مهارتهای زندگی و تمرین مسئولیتپذیری از مهمترین اهداف فعالسازی تشکلهای دانشآموزی در مدارس است.
به گزارش پانا، صادق حسینزاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در سفر به استان فارس و دیدار با نمایندگان پسر تشکلهای دانشآموزی از جمله سازمان دانشآموزی، مجلس دانشآموزی، بسیج دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی و هیئتهای دانشآموزی در شیراز، بر ضرورت استفاده از ایدهها و ظرفیتهای این تشکلها در برنامهریزیهای تربیتی تأکید کرد.
وی گفت: «تشکلهای دانشآموزی بستر ارزشمندی برای پرورش مهارتهای اجتماعی، کار گروهی و مسئولیتپذیری هستند. تلاش داریم با اجرای طرحهایی چون نقشینه، زمینهی نقشآفرینی مؤثرتر دانشآموزان را در مدرسه فراهم کنیم.»
حسینزاده ملکی افزود: «در معاونت پرورشی و فرهنگی درصدد هستیم این حوزه را به مرکز تولید محتوا و فناوریهای مورد نیاز دانشآموزان و اولیا تبدیل کنیم تا هر دانشآموز متناسب با شرایط بومی خود بتواند از این ظرفیتها بهرهمند شود.»
وی خاطرنشان کرد: «مدرسهای که بتواند تمام تشکلهای دانشآموزی خود را فعال کند و مشارکت حداکثری دانشآموزان را در این زمینه داشته باشد، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.»
رئیس سازمان دانش آموزی به ثبت فعالیتهای دانشآموزان در سامانه نقشینه اشاره کرد و گفت: «تمام فعالیتهای تشکیلاتی دانشآموزان در این سامانه ثبت میشود و در آینده، نمایه رشد تربیتی دانشآموزان نیز به الگوی نقشینه متصل خواهد شد.»
در این نشست، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، نیز با تأکید بر اهمیت مشارکت دانشآموزان در تشکلهای مدرسه اظهار کرد: «دانشآموزانی که در تشکلهای مدرسه فعالیت دارند، معمولاً در تحصیل نیز موفقترند. مدرسه تنها محل علمآموزی نیست، بلکه تربیتهای اجتماعی، فرهنگی و حتی حماسی نیز در کنار آموزش علمی در آن شکل میگیرد.»
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامههای جدید، «تحولی بزرگ در فضای دانشآموزی استان فارس» رقم بخورد.
در این دیدار، دانشآموزان منتخب نیز دیدگاهها و مطالبات خود را در حوزههای مختلف از جمله تأثیر نمرات پایه یازدهم در کنکور سراسری، کاهش هزینههای کمکآموزشی، تقویت فعالیتهای تربیتی و فرهنگی در مدارس و توجه بیشتر به هنرستانهای فنی و حرفهای مطرح کردند.
در بدو ورود حسینزاده ملکی و هیات همراه، از آنان با اهدای شاخه گل استقبال شد و با حضور بر مزار شهید گمنام دانشآموز، یاد و خاطره شهیدان گرامی داشته شد.
شایان ذکر است، در این دیدار دکتر میکائیل باقری (مدیرکل قرآن، عترت و نماز)، دکتر علی سعیدی (مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی)، خانم ابراهیمی (مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش) و جمعی از مشاوران حوزه پرورشی وزارت نیز حضور داشتند.
ارسال دیدگاه