پیام خبرنگار دهه ۶۰ پانا از غرفه نسل افتخار:
تمرین مطالبهگری از دوران دانشآموزی، آیندهای اثرگذار میسازد
تبریز (پانا) - خبرنگار دهه ۶۰ و عضو فعلی شورای اسلامی شهر تبریز، بر اهمیت پرورش روحیه مطالبهگری از دوران دانشآموزی تأکید کرد و گفت: خبرنگاری و شورا دو مسیر مشترک برای خدمت به مردم و تحقق مشارکت اجتماعی هستند.
روحالله دهقاننژاد در حاشیه بازدید از غرفه «نسل افتخار» سازمان دانشآموزی در گفتوگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «خدا قوت میگویم خدمت شما و همه دوستان عزیز. حضور در این فضا برای من یادآور روزهایی است که در کنار هم، برای پاسداشت آرمانهای انقلاب و یاد شهدای گلگون کفن تلاش میکردیم.»
او با اشاره به سابقه حضورش در خبرگزاری پانا گفت: «از همان روزهای آغاز فعالیت پانا، شاید بتوان گفت نخستین خبرنگاری بودم که بهصورت رسمی مقابل دوربین قرار گرفتم و خبر نوشتم. آن روزها همزمان با مسابقات فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در تبریز بود و از همان موقع موضوع مطالبهگری را بهعنوان یک رویکرد محوری در کارمان دنبال میکردیم.»
دهقاننژاد ادامه داد: «هدف از راهاندازی شوراهای دانشآموزی و خبرگزاری پانا این بود که دانشآموز نقش فعالی در جامعه داشته باشد؛ یعنی مطالبهگری و مشارکت اجتماعی را از همان دوران دانشآموزی تمرین کند. ما میخواستیم نسل جوان یاد بگیرد که مسئولیت اجتماعی دارد و باید نسبت به مسائل پیرامونش حساس باشد.»
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه خبرنگاری مسیر شکلگیری روحیه پیگیری و مطالبه است، گفت: «وقتی وارد بازار کار و جامعه شدیم، همان روحیه مطالبهگری دانشآموزی در ما نهادینه شده بود. امروز هم در شورای شهر همان مسیر را ادامه میدهیم. پشتوانه فعالیتهای رسانهای من در پانا و صداوسیما باعث شده در مسائل شهری هم نگاه مطالبهگرانه داشته باشم.»
او تأکید کرد: «کار خبرنگاری و فعالیت در شورا هر دو در خدمت مردم است؛ خبرنگار صدای جامعه است و شورا هم باید بازتابدهنده همین صدا باشد. من معتقدم مطالبهگری، اگر از دوران مدرسه آغاز شود، نسلی پویا، مسئول و اثرگذار تربیت خواهد کرد.»
دهقاننژاد در پایان از زحمات سازمان دانشآموزی و خبرنگاران جوان پانا قدردانی کرد و گفت: «امروز که نسل جدید خبرنگاران دانشآموزی را میبینم، امیدوار میشوم که مسیر درست ادامه دارد؛ مسیری که از مدرسه آغاز میشود و تا مدیریت شهری و خدمت به مردم امتداد پیدا میکند.»
ارسال دیدگاه