معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:
تحول در آموزش ابتدایی خراسان شمالی با محوریت اجتماعات یادگیری
خراسان شمالی (پانا) - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: توسعه اجتماعات یادگیری و ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان، رویکرد جدید این معاونت در مسیر تحول آموزشی استان است.
نشست تخصصی سرگروههای دوره اول ابتدایی، سرگروههای اختلالات یادگیری و معاونان آموزشی مدارس با حضور معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد. در این نشست، رویکرد جدید معاونت آموزش ابتدایی در زمینه توسعه اجتماعات یادگیری و توانمندسازی معلمان تبیین شد.
بنیامین یزدانی، معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این نشست با تأکید بر محوریت توسعه صلاحیتهای حرفهای معلمان از طریق اجتماعات یادگیری اظهار داشت: تحول واقعی زمانی انجام میشود که از درون آغاز شود. با تکیه بر کار علمی، برنامهمحور و نیازسنجی دقیق، میتوان مسیر آموزش را به سوی اثربخشی هدایت کرد.
یزدانی با اشاره به تغییر رویکرد در آموزش معلمان تصریح کرد: اجتماعات یادگیری جایگزینی مؤثر برای جلسات عمومی گذشته است و از این پس این نشستها در قالب گروههای تخصصی حداکثر ۲۰ نفره برگزار خواهند شد. این اجتماعات بستر تبادل تجربه، اجرای جشنوارههای آموزشی، برگزاری جلسات مستمر یاددهی ـ یادگیری و شکلگیری گروههای تخصصی را فراهم میکنند.
وی در ادامه به برنامههای عملیاتی معاونت آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: الگوی مدرسه تراز در پنج بُعد طراحی شده است که توانمندسازی نیروی انسانی و حمایت مستمر از یادگیرندگان از ارکان اصلی آن محسوب میشود. همچنین فرآیند سامانهسازی گزارشها و ارزیابیها با هدف دسترسی سریع به دادههای بهروز در حال پیگیری است.
معاون آموزش ابتدایی استان از تدوین سازوکارهایی برای ارتقای مشارکت معلمان در اجتماعات یادگیری خبر داد و افزود: بهزودی امتیازاتی برای فعالیت مؤثر در این اجتماعات در نظر گرفته خواهد شد تا انگیزه لازم برای مشارکت همگانی فراهم شود.
یزدانی در پایان با تأکید بر شفافیت، مشارکت و همافزایی، از همکاران فرهنگی خواست دیدگاهها و دغدغههای خود را از طریق اجتماعات یادگیری منتقل کنند و خاطرنشان کرد: تغییر از دل مدارس آغاز میشود و این مسیر، با اندیشهورزی و همراهی همکاران گرامی، به بار خواهد نشست.
ارسال دیدگاه