رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان:
تربیت اجتماعی دانشآموزان، مکمل نظام آموزشی رسمی است
گلستان (پانا) – رئیس سازمان دانشآموزی استان گلستان بر نقشآفرینی این سازمان در پرورش مهارتهای اجتماعی دانشآموزان تأکید کرد و گفت: تربیت اجتماعی و آموزش مهارتهایی همچون مشارکت، مسئولیتپذیری و کار گروهی باید در کنار آموزش رسمی، مسیر رشد متوازن نسل آینده را هموار کند.
جلسه هماندیشی رئیس سازمان دانشآموزی استان گلستان با حضور جمعی از مدیران مدارس شهرستان گرگان در سازمان دانش آموزی استان گلستان برگزار شد. هدف از این نشست، بررسی برنامههای سال تحصیلی جدید و ایجاد هماهنگی بیشتر میان مدارس و سازمان دانشآموزی در سه حوزه اصلی فعالیت این سازمان عنوان شد.
در ابتدای جلسه،شایان زیارتبان با اشاره به جایگاه ویژه این نهاد در کنار آموزش رسمی گفت: سازمان دانشآموزی بازوی مکمل نظام تعلیم و تربیت است و با برنامههای خود در حوزههای پیشتازان، خبرگزاری پانا و شوراهای دانشآموزی، زمینه رشد مهارتهای اجتماعی و تربیت شهروندان مسئول و مشارکتجو را فراهم میکند.
وی با تأکید بر اهمیت تربیت اجتماعی به عنوان رکن سوم تعلیم و تربیت افزود: اگر آموزش و پرورش را ترکیبی از یادگیری علمی و رشد شخصیتی بدانیم، سازمان دانشآموزی همان بستری است که این دو را به هم پیوند میدهد. در فعالیتهای گروهی، مسئولیتپذیری، همدلی و کار تیمی دانشآموزان شکل میگیرد؛ مهارتهایی که در آینده جامعه به آن نیاز دارند.
در ادامه این نشست، مدیران مدارس نیز دیدگاهها و تجربیات خود را در زمینه اجرای برنامههای سازمان دانشآموزی مطرح کردند و پیشنهادهایی برای بهبود تعامل میان مدارس و این نهاد ارائه دادند.
بر اساس اعلام رئیس سازمان دانشآموزی استان، در سال تحصیلی جاری، تمرکز برنامهها بر سه محور اصلی تشکیلات پیشتازان با ثبتنام و اجرای دورههای آموزشی مهارتهای زندگی و رهبری نوجوانان، خبرگزاری پانا با گسترش آموزشهای رسانهای، سواد خبری و تربیت خبرنگاران دانشآموزی و شوراهای دانشآموزی با تقویت مشارکت، گفتوگو و تمرین دموکراسی در محیط مدرسه خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری و همدلی مدیران مدارس، میتوانیم فرصتهای یادگیری واقعی را برای دانشآموزان فراهم کنیم و نسلی پرانگیزه، خلاق و مسئول به جامعه تحویل دهیم.
ارسال دیدگاه