مدیر مدرسه شهیدان پناهی ناحیه ۲ کرج:
ارتباط مؤثر،پایهای برای اعتمادسازی دانشآموزان است
کرج(پانا)-مدیر مدرسه شهیدان پناهی ناحیه ۲ کرج گفت: نقش مدیر در بهبود یا تشدید اختلاف میان دانشآموزان میتواند بسیار کلیدی باشد زیرا ارتباط مؤثر،پایهای برای اعتمادسازی دانشآموزان است.
 
                معصومه یادگاری در گفتوگو با پانا عنوان کرد:« نقش مدیر در بهبود یا تشدید اختلاف میان دانشآموزان میتواند بسیار کلیدی باشد.مدیران مدارس با ایجاد یک محیط مثبت و حمایتی، به دانشآموزان کمک کنند تا بهتر با هم تعامل داشته باشند.این نقش مدیریتی، نه تنها در پیشگیری از بروز تنشها مؤثر است، بلکه در حل و فصل اختلافات موجود نیز اهمیت دارد.»
وی افزود:« مدیران باید برای دانشآموزان فرصتهای لازم برای برقراری ارتباط فراهم کنند.این ارتباط میتواند از طریق جلسات مرتب، گفتوگوهای گروهی، یا کارگاههای آموزشی شکل گیرد.فراهمسازی چنین بسترهایی باعث میشود که دو طرف بتوانند دیدگاههای خود را بیان کنند و درک متقابل بهتری نسبت به یکدیگر پیدا کنند.ارتباط مؤثر، پایهای برای اعتمادسازی و کاهش سوءتفاهمها است.»
یادگاری ادامه داد:« اگر اختلافی میان دانشآموزان پیش آید، مدیر باید به عنوان یک میانجی عمل کند و با توجه به مسائل موجود، راهحلهای مناسبی پیشنهاد دهد.این میانجیگری باید با دقت، بیطرفی و توجه به شرایط هر دو طرف انجام شود.»
مدیر مدرسه شهیدان پناهی بیان کرد:«ایجاد فرهنگ همکاری و کار تیمی نیز میتواند به تقویت روابط کمک کند.مدیر مدرسه برنامههایی را برای این منظور ترتیب دهد، مانند پروژههای مشترک، فعالیتهای گروهی، یا مناسبتهای مدرسهای که در آن دانشآموزان در کنار هم مشارکت داشته باشند.این نوع همکاریها باعث میشود که فضای مدرسه از رقابت و تنش فاصله گرفته و به سمت همدلی و مشارکت حرکت کند.»
وی در پایان مطرح کرد:«همچنین برگزاری کارگاههایی برای بهبود مهارتهای اجتماعی دانشآموزان میتواند به کاهش اختلافات کمک کند.این مهارتها شامل توانایی گفتوگو، حل مسئله، همدلی، و مدیریت هیجانات است.آموزش این موارد به هر دو گروه کمک میکند تا در موقعیتهای چالشبرانگیز، رفتارهای مناسبتری داشته باشند و از بروز تنشهای غیرضروری جلوگیری کنند.»
 
   
   
							
ارسال دیدگاه