معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

لزوم تقویت روابط بین‌بخشی در اجرای برنامه ملی «نماد»

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها باید در راستای برنامه‌های کلان نظام آموزش و پرورش باشد، گفت: در اجرای نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، مهم است که روابط بین‌بخشی به صورت ویژه‌تر تقویت شود.

کد مطلب: ۱۶۲۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تقویت روابط بین‌بخشی در اجرای برنامه ملی «نماد»

سیدمصطفی آذرکیش در وبیناری با موضوع «هم‌افزایی و همکاری در اجرای مطلوب غربالگری دانش‌آموزان متوسطه»  خطاب به معاونان پرورشی و روسای ادارات امور تربیتی، آموزش متوسطه، قرآن و عترت، اظهار کرد: در دولت وفاق ملی، تجلی انجام فعالیت‌ها با همراهی، همدلی و مستند به سیاست‌های ابلاغی از جمله برنامه هفتم توسعه و برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی و هم مطالباتی که ریاست محترم جمهور دارند، با همراهی استان‌ها، را به‌صورت مشترک بیشتر شاهد هستیم. شاهد یک جنگ دوازده روزه هم بودیم و تأثیر آن و تاخیری که می‌توانست به برخی  زمان‌بندی‌های ما در هدایت تحصیلی داشته باشد را شاهد بودیم، ولی خوشبختانه با همکاری که شما عزیزان داشتید اتفاقات خوبی رقم خورد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: رئیس‌جمهوری، چهار اصل عدالت، مشارکت، روابط بین‌بخشی و تکنولوژی مناسب را همیشه مطرح می‌کند که امروز شاهد بخشی از این چهار اصل هستیم. روابط بین‌بخشی ضمن اینکه باعث ارتقای کیفیت آموزشی می‌شود و باعث پرورش بهتر و تربیت بهتر می‌شود، سبب می‌شود که تجربه یادگیری را در دانش‌آموزان تقویت کنیم. بنابراین این مسأله، مهم است که ما در داخل سازمانی که مشغول به کار هستیم، بتوانیم روابط بین‌بخشی قوی‌تری را در سطح اداره کل داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه ملی «نماد»  و برنامه‌های تربیتی یک شورا، کارگروه، کمیته و مصوبه‌ای دارند و مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی در این برنامه حضور دارند. در اجرای نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، مهم است که روابط بین‌بخشی را به صورت ویژه‌تر تقویت کنیم. مهم‌تر از آن این است که در  وزارت آموزش و پرورش چقدر به هم نزدیک هستیم.  عنصر اصلی که برای همه ما مهم و محور است، دانش‌آموز است. خروجی تمامی برنامه‌ریزی‌ها باید  به کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی دانش‌آموزان منجر شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌‌وپرورش تاکید کرد: اگر برنامه‌های مهارت‌آموزی، آموزش هوش‌مصنوعی، برنامه‌های متنوع مختلفی در قالب برنامه‌های کیفیت‌بخشی، جشنواره خوارزمی، جشنواره علمی‌پژوهشی پژوهش‌سراها و فعالیت‌های مهارتی اجرا می‌شود، باید در راستای برنامه‌های کلان نظام آموزش و پرورش باشد، ناظر بر اینکه باعث ایجاد پویایی، نشاط، تحرک و شادابی بیشتری در دانش‌آموزان شود و باعث تجربه یادگیری بیشتر در فضای آموزشی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار