مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان:
خدمت به دانشآموزان ویژه و خاص، موهبتی از سوی پروردگار است
بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، خدمت به دانشآموزان ویژه و خاص را موهبتی از سوی پروردگار دانست.

الهام کاشی لنگرودی مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، در گفتوگو با پانا ضمن اشاره به کودکانی با نیازهای ویژه بیان کرد: «دانشآموزان استثنایی در هر کلاس حدوداً بین ۷ الی ۱۱ دانشآموز میباشند و همچنین از ۷ الی ۱۷ سال دارند چرا که با توجه به اینکه پیش دبستانی را معمولاً طی دو سال و پایه اول ابتدایی را سه ساله به اتمام میرسانند، روند تحصیل برای آنان طولانی مدت اشت؛ اما گفتنیست که معلمان و در حقیقت مادران، مهربانان و زحمت کشان این مرز و بوم، با توجه به اینکه پسران عزیز ما نیازمند حمایت، آموزش، آرامش، و پاسخگویی درست به خواستههای ویژه خود هستند، به آنان خالصانه خدمت مینمایند و هر دانشآموز ما در کلاس آموزش منجر به فرد خود را دارا میباشد و معلمان از همان ابتدا سعی بر داشتن آموزشی خلاقانه، دوستانه، نوین و منحصر به فرد دارند که ثمره آن را به وضوح پس از اتمام سال در بازدهی آموختهها و کسب مهارتها و حتی رفتار دانشآموزان خود ببینند.»
وی در ادامه با تأکید بر لازمه علاقهمندی به دانشآموزان استثنایی، به جهت خدمت به چنین کودکان عزیزی اذعان کرد: «بنده با وجود اینکه رشته تحصیلی مرتبط به آموزش کودکان استثنایی نداشتهام، اما پس از کسب کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی به مدارس استثنایی ورود کرده و در ابتدا با وجود عدم آگاهی درخصوص روند کار و حتی حضور در چنین مدرسهای، خدمت را آغاز کردم؛ پس از گذشت یک ساعت از حضور در جمع انسانهای حقیقی با دلهایی پاک و به دور از پلیدی، به خود بالیده و به چنین خدمتی ادامه داده و در این مسیر پر نور، هر روز بیش از روز پیش ماندگارتر شدم؛ عشق و علاقه بنده و تمامی همکارانم روح ما را جلا میدهد و کمک به دانشآموزانی ویژه و متمایز به جهت کسب دانش، موهبتی از سوی پروردگار است؛ خالق کودکانی که همچون فرزندان خویش میدانم را سپاسگزارم و امیدوارم همواره توانایی خدمت به این دانشآموزان را داشته باشم.»
مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، درخصوص رفتار درست با کودکان استثنایی افزود: «یکی از وظایف ما معلمان استثنایی، درک کردن شرایط و توانمندی این کودکان است و بایستی با دیدن اندکی رشد در روند آموزش، آنان را حسابی تشویق نماییم، چرا که یک عملکرد کوچک برای این کودکان عزیز گامی بزرگ است و لبخند و رضایت معلم، برای آنان مشوق و بهقولی حمایت برای آنان خواهد بود و همین عامل باعث رشد و داشتن زیست شاد را برای آنان رقم میزند؛ همچنین لازم است این کودکان پاک را بهعنوان یک فرد پذیرفته و به آنان قدرت انتخاب و مشارکت در بازیهای گروهی را دهیم، چرا که این بازیهای گروهی، مهارتهای اجتماعی، حرکتی و شناختی آنان را افزایش میدهد و حائز اهمیتترین نقطه آنجاست که همین موارد به افزایش اعتماد به نفس و روحیه این کودکان میانجامد.»
مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، در پایان خاطرنشان کرد: «کودکان جزء اقشار آسیبپذیر جامعه هستند و روانشناسان همواره به دنبال یافتن بهترین راهکار در برخورد با حالات روحی و رفتاری کودکان میباشند؛ چرا که این دوران اثر بخشترین دوران در شکلگیری شخصیت و درونیات آنها میباشد و البته کودکان استثنایی نه تنها از این قاعده مستثنی نیستند، بلکه به مراتب حساس و آسیبپذیر تر میباشند؛ از طرفی آگاهی پایین افراد یک جامعه در رابطه با کودکان استثنایی، عدم وجود امکانات کافی و مناسب و مختص کودکان، دیدگاه منفی و رفتار نامناسب سایر کودکان و والدینشان با کودکان استثنایی و شرایط خانوادگی نامناسب، از مشکلات و دشواریهای زندگی فرزندان استثنایی ما هستند که امید است معلمان استثنایی کمبود بسیاری از محبتها، توجهها و نیازها را جبران نموده و بتوان در زندگی این عزیزان پاک سرشت موثر واقع شد.»
ارسال دیدگاه