مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان:

خدمت به دانش‌آموزان ویژه و خاص، موهبتی از سوی پروردگار است

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، خدمت به دانش‌آموزان ویژه و خاص را موهبتی از سوی پروردگار دانست.

کد مطلب: ۱۶۱۷۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
خدمت به دانش‌آموزان ویژه و خاص، موهبتی از سوی پروردگار است

الهام کاشی لنگرودی مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به کودکانی با نیازهای ویژه بیان کرد: «دانش‌آموزان استثنایی در هر کلاس حدوداً بین ۷ الی ۱۱ دانش‌آموز می‌باشند و همچنین از ۷ الی ۱۷ سال دارند چرا که با توجه به اینکه پیش‌ دبستانی را معمولاً طی دو سال و پایه اول ابتدایی را سه ساله به اتمام می‌رسانند، روند تحصیل برای آنان طولانی مدت اشت؛ اما گفتنی‌ست که معلمان و در حقیقت مادران، مهربانان و زحمت کشان این مرز و بوم، با توجه به اینکه پسران عزیز ما نیازمند حمایت، آموزش، آرامش، و پاسخگویی درست به خواسته‌های ویژه خود هستند، به آنان خالصانه خدمت می‌نمایند و هر دانش‌آموز ما در کلاس آموزش منجر به فرد خود را دارا می‌باشد و معلمان از همان ابتدا سعی بر داشتن آموزشی خلاقانه، دوستانه، نوین و منحصر به فرد دارند که ثمره آن را به وضوح پس از اتمام سال در بازدهی آموخته‌ها و کسب مهارت‌ها و حتی رفتار دانش‌آموزان خود ببینند.»

وی در ادامه با تأکید بر لازمه علاقه‌مندی به دانش‌آموزان استثنایی، به جهت خدمت به چنین کودکان عزیزی اذعان کرد: «بنده با وجود اینکه رشته‌ تحصیلی مرتبط به آموزش کودکان استثنایی نداشته‌ام، اما پس از کسب کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی به مدارس استثنایی ورود کرده و در ابتدا با وجود عدم آگاهی درخصوص روند کار و حتی حضور در چنین مدرسه‌ای، خدمت را آغاز کردم؛ پس از گذشت یک ساعت از حضور در جمع انسان‌های حقیقی با دل‌هایی پاک و به دور از پلیدی، به خود بالیده و به چنین خدمتی ادامه داده و در این مسیر پر نور، هر روز بیش از روز پیش ماندگارتر شدم؛ عشق و علاقه بنده و تمامی همکارانم روح ما را جلا می‌دهد و کمک به دانش‌آموزانی ویژه و متمایز به جهت کسب دانش، موهبتی از سوی پروردگار است؛ خالق کودکانی که همچون فرزندان خویش می‌دانم را سپاسگزارم و امیدوارم همواره توانایی خدمت به این دانش‌آموزان را داشته باشم.»

مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، درخصوص رفتار درست با کودکان استثنایی افزود: «یکی از وظایف ما معلمان استثنایی، درک کردن شرایط و توانمندی این کودکان است و بایستی با دیدن اندکی رشد در روند آموزش، آنان را حسابی تشویق نماییم، چرا که یک عملکرد کوچک برای این کودکان عزیز گامی بزرگ است و لبخند و رضایت معلم، برای آنان مشوق و به‌قولی حمایت برای آنان خواهد بود و همین عامل باعث رشد و داشتن زیست شاد را برای آنان رقم می‌زند؛ همچنین لازم است این کودکان پاک را به‌عنوان یک فرد پذیرفته و به آنان قدرت انتخاب و مشارکت در بازی‌های گروهی را دهیم، چرا که این بازی‌های گروهی، مهارت‌های اجتماعی، حرکتی و شناختی آنان را افزایش می‌دهد و حائز اهمیت‌ترین نقطه آنجاست که همین موارد به افزایش اعتماد به نفس و روحیه این کودکان می‌انجامد.»

 مدیر آموزشگاه پسرانه استثنایی گلستان یک ناحیه یک بهارستان، در پایان خاطرنشان کرد: «کودکان جزء اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و روانشناسان همواره به دنبال یافتن بهترین راهکار در برخورد با حالات روحی و رفتاری کودکان می‌باشند؛ چرا که این دوران اثر بخش‌ترین دوران در شکل‌گیری شخصیت و درونیات آن‌ها می‌باشد و البته کودکان استثنایی نه تنها از این قاعده مستثنی نیستند، بلکه به مراتب حساس و آسیب‌پذیر تر می‌باشند؛ از طرفی آگاهی پایین افراد یک جامعه در رابطه با کودکان استثنایی، عدم وجود امکانات کافی و مناسب و مختص کودکان، دیدگاه منفی و رفتار نامناسب سایر کودکان و والدینشان با کودکان استثنایی و شرایط خانوادگی نامناسب، از مشکلات و دشواری‌های زندگی فرزندان استثنایی ما هستند که امید است معلمان استثنایی کمبود بسیاری از محبت‌ها، توجه‌ها و نیازها را جبران نموده و بتوان در زندگی این عزیزان پاک سرشت موثر واقع شد.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ پریا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار