معاون وزیر راه: آزادراه شیراز - اصفهان نقش هدایت ترانزیت از مرکز به جنوب را بر عهده دارد
تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه شیراز-اصفهان مسئولیت هدایت ترانزیت از مرکز به جنوب کشور را برعهده گرفته و حلقهای کلیدی در شبکه بزرگراهی ایران است.

هوشنگ بازوند یکشنبه در آیین افتتاح قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیسجمهور برگزار شد، افزود: این پروژه به طول ۱۲.۵ کیلومتر با ۶ خط عبوری آماده بهرهبرداری است؛ تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و ارزش روز پروژه ۲۲ هزار میلیارد ریال برآورد میشود.
تاکید بر توسعه کریدورهای ترانزیتی
وی اظهار کرد: ریلگذاری کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و تکمیل پروژههای آزادراهی، ضرورتی اجتنابناپذیر برای ارتقای جایگاه ایران در ترانزیت بینالمللی است؛ این موضوع همواره در اولویت و تاکید رئیسجمهور قرار داشته است.
اتصال دریای خزر به خلیج فارس
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پروژه آزادراهی شمال-جنوب و مرکز کشور به منظور اتصال دریای خزر به خلیج فارس در دست اجراست؛ این کریدور از بندر انزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران و اصفهان به شیراز و بندر بوشهر منتهی میشود؛ آزادراه شیراز - اصفهان بخش مهمی از این کریدور است که نقش هدایت ترانزیت از مرکز کشور به سمت جنوب و بالعکس را بر عهده دارد.
کاهش مسافت و زمان سفر
بازوند خاطرنشان کرد: این آزادراه ۲ مرکز مهم استانهای فارس و اصفهان را به هم متصل میکند و با کوتاهسازی مسیر، موجب کاهش ۱۳۴ کیلومتر مسافت و ۱۲۰ دقیقه زمان سفر خواهد شد؛ بهرهبرداری از آن سالانه بیش از ۱۳۶ میلیون لیتر صرفهجویی در مصرف سوخت به همراه دارد و با ارتقای ایمنی، از وقوع ۵۵۰ کشته و مجروح در حوادث رانندگی جلوگیری میکند.
ویژگیهای پروژه آزادراه شیراز - اصفهان
وی تاکید کرد: پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به طول کلی ۳۷۰ کیلومتر، امروز در قالب قطعه هفت به طول ۱۲.۵ کیلومتر با ۶ خط عبوری آماده بهرهبرداری است؛ تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و ارزش روز پروژه ۲۲ هزار میلیارد ریال است.
ارسال دیدگاه