آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی برگزار شد
اصفهان (پانا) - آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی با حضور اساتید و مدیران این حوزه و با برگزاری دورههای آموزشی، دریافت ایدههای خلاقانه و داوری آثار در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پانا از اصفهان، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی با حضور اساتید و مدیران این حوزه و با برگزاری دورههای آموزشی، دریافت ایدههای خلاقانه و داوری آثار در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
این جشنواره که به همت مؤسسه آموزش عالی دانشپژوهان پیشرو، دپارتمان ارتباطات و مطالعات اصفهان و نماینده باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو در اصفهان برگزار شد با هدف ترویج نوآوری و خلاقیت، تبادل تجربیات، ارائه مدل های موفق و معرفی برترین های حوزه روابط عمومی با اعلام ۱۶ اثر برگزیده به کار خود پایان داد.
در این جشنواره طی ۴ روز ۴۰ ساعت بوتکمپ آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار شد که نهایتا با ۸۷ طرح اولیه و سپس ۴۰ طرح برگزیده، مراحل داوری آن شروع و در پایان، شهرداری اصفهان با کسب بیشترین رتبه از ۱۶ طرح برگزیده در جایگاه نخست قرار گرفت.
مهدی محسنینیا، دبیر کمیته علمی جشنواره، در گفتوگو با خبرنگار پانا درباره ورود خود به حوزه روابط عمومی گفت: «فعالیت حرفهایام را از نوجوانی با خبرنگاری آغاز کردم و از دهه هشتاد وارد حوزه ارتباطات شدم و تحصیلاتم را نیز در این رشته ادامه دادم. در ابتدا قصد داشتم پزشکی بخوانم و چند سال هم در این رشته تحصیل کردم اما پس از انصراف، جامعهشناسی را انتخاب کردم و همین باعث شد به حوزه ارتباطات توجه بیشتری داشته باشم.»
وی درباره شباهتهای روابط عمومی و خبرنگاری افزود: «این دو حوزه شباهتها و تفاوتهایی باهم دارند. روابط عمومی امروز ساختاری بینرشتهای دارد که رسانه، ادبیات، هنر، جامعهشناسی و مدیریت را در بر میگیرد. یک مدیر روابط عمومی موفق باید تخصصهای بینرشتهای داشته باشد.»
دبیر کمیته علمی جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی با اشاره به خاطرات کاری خود گفت: «تجربههای زیادی در طول فعالیتهایم داشتهام اما جشنواره و کنفرانس ملی ایدههای خلاق روابط عمومی از بهترین خاطرات من است.»
وی خطاب به خبرنگاران جوان توصیه کرد: «خبرنگاران باید بر برند شخصی خود کار کنند، برای مطرح شدن عجله نداشته باشند و علم و تجربه را همزمان دنبال نمایند. همچنین مطالعات بینرشتهای در کنار تحصیل و تجربه اهمیت بسیاری دارد.»
محسنینیا با تأکید بر نقش شنونده فعال در روابط عمومی اظهار داشت: «گوش دادن بهمراتب مهمتر از حرف زدن است. اگر شنونده فعال باشید، کلام شما موجز و دقیق خواهد شد و میتوان در کوتاهترین جملات، معانی گستردهای را منتقل کرد.»
در ادامه به تأثیر فناوری بر روابط عمومی نیز اشاره کرد و گفت: «فناوری، اصول روابط عمومی را تغییر نداده اما سرعت اطلاعرسانی را افزایش داده است.»
وی درباره مدیریت ارتباط در شرایط بحرانی توضیح داد: «در مواقع بحرانی باید در کوتاهترین زمان ممکن شرایط را بررسی و پاسخ مناسب را به رسانهها منتقل کرد تا سازمان به مرجع اصلی اطلاعات تبدیل شود و از انتشار شایعات جلوگیری گردد.»
محسنینیا در پایان با اشاره به آینده روابط عمومی برای نسل جوان اظهار کرد: «آینده روابط عمومی روشن است، زیرا نسل امروز با ابزارهای نوین آشنایی کامل دارد و میتواند آیندهای متفاوت و اثربخش در این حوزه رقم بزند.»
ارسال دیدگاه