نقش مدارس در تقویت روحیه کارگروهی دانش‌آموزان

کرج(پانا)-کارگروهی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث تقویت مهارت اجتماعی ، توانایی حل مسئله ،مسئولیت پذیری است .

کد مطلب: ۱۶۱۷۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدارس در تقویت روحیه  کارگروهی دانش‌آموزان

وقتی دانش‌آموزان تصمیم می گیرند پروژه‌ای را با افراد دیگر انجام دهند،فرصت فکر کردن و مشورت با اعضای گروه را دارند، کارگروهی نقش‌های مختلفی از جمله رهبری را دارد که در فعالیت خارج از کلاس و اجتماعی تأثیر گذار است ،جستجوگری  با با کار گروهی می توان به تمرینی برای زندگی دانش‌آموزان تشبیه کرد .

وقتی دانش‌آموز در کارگروهی مشارکت دارد مسئولیت‌پذیری  به طور طبیعی افزایش می‌یابد و موفقیت جمعی،حس افتخار و انگیزه‌ای درونی برای یادگیری  ایجاد می‌کند.

اما یکی از اشتباهات رایج مدارس می توان به تقسیم ناعادلانه وظایف که باعث بروز ناراحتی در گروه و کاهش انگیزه می‌شود اشاره کرد . ارزیابی عادلانه  نقش زیادی در این باره دارد ارزیابی عادلانه و دقیق تلاش‌های گروهی و همچنین مشارکت فردی هر دانش‌آموز یکی دیگر از مسائل  مهم در این زمینه است.

مدرسه در ایجاد کارگروهی  نقش بسزائی   دارد؛دانش‌آموزان را  ترغیب کنند تا باانگیزه و تلاش در مسیر حرکت کنندهمچنین  همفکری و همکاری را به دانش‌آموزان آموزش دهند که این کار کوچک حتی می تواند در آینده شغلی یک دانش‌آموز تعیین کنند باشد.

 

 

 

نویسنده : دانش‌آموز:ریحانه همتی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار