آموزگار البرزی در گفتوگو با پانا:
دانشآموزان با شرکت در فعالیتهای مدرسه مهارتهای فردی خود را تقویت میکنند
کر(پانا)-آموزگار البرزی گفت:دانشآموزان به عنوان بخش مهمی از جامعه باشرکت در فعالیتهای داوطلبانه مدرسه نه تنها به توسعه محیط آموزشی کمک می کنند،بلکه مهارتهای فردی و اجتماعی خود را نیز تقویت می نمایند.

سحر ثابتی در گفتوگو با پانا بیان کرد:«درسال های اخیر ،فعالیتهای داوطلبانه در مدارس ،درمیان دانشآموزان ،جایگاه ویژهای یافته است.این فعالیتها به دانشآموزان این فرصت را می دهد تا نه تنها در امور اجتماعی و آموزشی مشارکت داشته باشند،بلکه مهارتهای مدیریت زمان،کارگروهی،ومسولیتپذیری را نیز بیاموزند.»
وی افزود:«یکی از مهمترین این فعالیتها ،همکاری درفعالیتهای فرهنگی و آموزشی مدرسه است.دانشآموزش در برگزاری جشنوارهها ،مسابقات ورزشی ،وهمایشهای علمی مشارکت میکنند که این امر موجب ایجاد حس مسولیت و افزایش مشارکت اجتماعی درآنان می شود.»
ثابتی ادامه داد:«فعالیتهای داوطلبانه به ویژه در زمینههای محیطزیستی و اجتماعی نیزجایگاه ویژهای دارند.دانشآموزان با مشارکت در برنامههای نظافت مدرسه،کاشت درخت،وهمچنین کمک به نیازمندان،تجربیات ارزشمندی کسب می کنند که به رشد شخصی و اجتماعی آنها کمک شایانی میکند .
این آموزگار اضافه کرد:«از سوی دیگر،این فعالیتها باعث ایجاد ارتباطات مثبت میان دانشآموزان و معلمان می شود و محیطی مثبت و پرانرژی را برای پیشرفت تحصیلی و اجتماعی فراهم می آوردزیرا مدارس می تواننداز توانمندیهای دانشآموزان در طراحی و اجرای برنامههای مختلف بهرهبرداری کنندو به این ترتیب ،فضایی پویا و خلاق برای یادگیری ایجاد کنند.»
وی در پایان گفت:«به طور کلی،دانشآموزان با شرکت در فعالیتهای داوطلبانه نه تنها به توسعه و بهبود فضای مدرسه کمک می کنند ،بلکه به عنوان شهروندانی متعهددرجامعه نیز پرورش مییابند.
ارسال دیدگاه