معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزشوپرورش استان خبر داد:
راهاندازی دبیرخانه راهبری گروههای آموزشی حوزه پرورشی و مشاوره در سیستانوبلوچستان
زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزشوپرورش سیستانوبلوچستان راهاندازی دبیرخانه راهبری گروههای آموزشی حوزه پرورشی و مشاوره در استان خبر داد.

حسین کیخا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزشوپرورش استان سیستانوبلوچستان گفت: گروههای آموزشی پلی میان توسعه حرفهای معلمان و موفقیت تحصیلی دانشآموزان هستند
کیخا در تشریح اهداف و برنامههای جلسه کارگروه دبیرخانه راهبری گروههای آموزشی حوزه پرورشی و مشاوره اظهار داشت: بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزشوپرورش که ارتقای کیفیت تربیت، شکوفاسازی استعدادها و ایجاد محیطی متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی دانشآموزان را دنبال میکند، گروههای آموزشی نقش پل ارتباطی میان توسعه حرفهای معلمان و موفقیت تحصیلی دانشآموزان ایفا مینمایند.
وی افزود: به همین منظور و در راستای انسجامبخشی به فعالیتهای آموزشیوتربیتی در حوزههای پرورشی، مشاوره، مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و درس تفکر و سبک زندگی، دبیرخانه راهبری گروههای آموزشی حوزه پرورشی و مشاوره در سطح اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی راهاندازی شده است.
کیخا ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای سرگروههای آموزشی در سال تحصیلی گذشته، بیان کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی، گفتمانهای علمی و نشستهای تخصصی به صورت حضوری و غیرحضوری، تهیه بستههای آموزشی و همچنین برگزاری همایشهای علمی، تخصصی، پژوهشی و کاربردی از جمله اقدامات ارزشمندی است که با تلاش همکاران صورت پذیرفته است.
وی تصریح کرد: از مهمترین محورهای فعالیت دبیرخانه میتوان به اشتراکگذاری تجارب حرفهای دبیران و مشاوران در سطح منطقهای و استانی با هدف همافزایی و ارتقای عملکرد همکاران و همچنین انجام پژوهشهای کاربردی در سطح مدرسه و کلاس برای پاسخگویی به نیازهای واقعی دانشآموزان و محیط آموزشیاشاره کرد.
کیخا یکی دیگر از محورهای فعالیت این کارگروها را انسجام در اجرا و ارزشیابی برنامههای درسی و فعالیتهای پرورشی و مشاوره خواند و افزود:برگزاری نشستها و همایشهای علمی ـ کاربردی با رویکرد تبادل تجربه، تولید دانش بومی و ارتقای سطح حرفهای همکاران نیز از دیگر محورهای فعالیت این کارگروه است.
معاون پرورشی و فرهنگی در پایان تأکید کرد: راهاندازی این دبیرخانه میتواند بستر مناسبی برای ارتقای کیفیت فعالیتهای پرورشی و مشاورهای و پاسخگویی به نیازهای روز دانشآموزان فراهم آورد.
ارسال دیدگاه