رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛

مسئله «محیط زیست» یک موقعیت تربیتی است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مساله محیط زیست به مثابه یک موقعیت تربیتی است و مایه خشنودی است که دغدغه دانش‌آموزان مساله محیط زیست باشد.

کد مطلب: ۱۶۱۰۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مسئله «محیط زیست» یک موقعیت تربیتی است

حجت‌الاسلام علی لطیفی در مراسم اختتامیه رویداد علمی آموزشی انسان و محیط زیست که امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با تبریک ایام بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مساله محیط زیست از اهمیت برخوردار است اما من فکر می‌کنم که در کشورمان هنوز به آن میزان که مساله محیط‌زیست در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته، توجه نشده است که می‌توان مصادیق مختلفی را ذکر کرد که این مسئولیت ما را دو چندان می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش با اشاره به تعامل و همکاری میان آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: همکاری خوبی شکل گرفته است و خوشحالیم که سازمان محیط زیست تعامل حرفه‌ای را از ابتدای تالیف کتاب انسان و محیط زیست تا برگزاری رویداد امروز به پیش‌ گرفته است. این کتاب و همه اتفاقات پیرامون آن یکی از موفق‌ترین همکاری‌های بین دستگاهی بوده است. در برنامه درسی مدارس موضوعات مختلفی داریم که با ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف مرتبط می‌شود موضوع محیط زیست یکی از این اقدامات است. این مدل تعامل باید ادامه یابد.

وی تصریح کرد: یکی از مطالباتی که همواره از آموزش و پرورش می‌شود، این است که این مطالبات کاربردی و ناظر به نیازهای دانش‌آموزان باشد. بخشی از این آموزش‌ها را در برنامه درسی داریم اما مساله این است که فضای کشور، خانواده و مدارس به‌گونه‌ای است که جدی گرفته نمی‌شود. درس انسان و محیط زیست برخی مواقع در مقایسه با سایر دروس، درس درجه دو تلقی می‌شود در صورتی‌که به اعتقاد من درس درجه یک است.

لطیفی ادامه داد: مساله محیط زیست به مثابه یک موقعیت تربیتی است و مایه خشنودی است که دغدغه دانش‌آموزان مساله محیط زیست باشد. همیشه نگران این هستیم که آموزش‌های مدارس حفظی نباشد و آموزش‌های واقعی و ناظر به نیاز دانش آموز باشد که در این بخش، محیط زیست این ظرفیت را دارد و فرصتی غنی برای یادگیری است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار