مدرس کارگاه توانمندسازی نیروی انسانی دوره ابتدایی:
توانمندسازی دبیران، یک دانش یادگیری فعال است
بهارستان یک(پانا)- مدرس کارگاه توانمندسازی نیروی انسانی دوره ابتدایی (طرح توانا) ناحیه یک شهرستان بهارستان، توانمندسازی آموزگاران را یک دانش یادگیری فعال دانست.

صابر ولیپور مدرس کارگاه توانمندسازی نیروی انسانی دوره ابتدایی(طرح توانا) ناحیه یک شهرستان بهارستان، در خصوص طراحی آموزشی بیان کرد:« طراحی آموزشی بخشی از فرایند طراحی درس است، اما تمامی آن را در بر نمیگیرد؛ دیدگاه معلمان در طراحی آموزشی متفاوت و بدیع است و این امر تاثیر بسیاری بر افکار و خلاقیت آنان میگذارد.»
وی در رابطه با تحلیل و تنظیم اهداف آموزشی، تصریح کرد:« این بخش دربرگیرنده اهداف کلی واسطهای جزئی و رفتاری است؛ دبیران میبایست در طراحی آموزشی از قانون چهارگام تبعیت کنند که شامل تحلیل و تنظیم اهداف آموزشی، تحلیل و تعیین مکان آموزشی، محتوا و ارزشیابی است.»
ولیپور با اشاره به پایههای پیشبینی و سازماندهی رویدادهای آموزشی گفت:« طراحی آموزشی به پیشبینی و ساماندهی رویدادهای آموزشی، بر پایه اهداف، محتوا و امکانات موجود برای ارتقای کیفیت آموزشی است که این مبحث هرگز به فرجام نمیرسد.»
وی همچنین خاطرنشان کرد:« مرحله نظام ارزشیابی فرایندی چرخشی برای آگاهی از وضعیت مطلوب و سنجش میزان تسلط دانشآموزان بر مباحث و محتوا است، اگر ارزشیابی صورت نگیرد تدریس دبیران بیثمر خواهد ماند و کلاسها میبایست متناسب با درس موردنظر، ارزشیابی و گروهبندی شوند.»
مدرس کارگاه توانمندسازی نیروی انسانی دوره ابتدایی(طرح توانا) ناحیه یک شهرستان بهارستان، در پایان با اشاره به اهداف دروس اظهار داشت:« اهداف دروس و تکالیف دانشآموزان میبایست بر پایه محور، توانایی و نیاز آنان تعیین گردد و نباید خارج از چارچوب دروس باشند تا برای دانشآموزان، درکپذیر و مفهوم باشند.»
ارسال دیدگاه