کارشناس فعالیتهای اردویی و فوق برنامه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:
برنامههای اوقات فراغت موجب رشد بعد فرهنگی و هنری انسانها میشود
هارستان یک (پانا) - کارشناس فعالیتهای اردویی و فوق برنامه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، برگزاری برنامههای اوقات فراغت را موجب رشد بعد فرهنگی و هنری انسانها دانست.

اختتامیه پایگاههای اوقات فراغت دانشآموزی با حضور مجتبی نقیزاده، معاون پرورشی و تربیتبدنی و محمدرضا قاسمی، کارشناس فعالیتهای اردویی و فوق برنامه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهمپور این ناحیه برگزار شد.
محمدرضا قاسمی کارشناس فعالیتهای اردویی و فوق برنامه ناحیه یک بهارستان، ضمن تقدیر و تشکر از فعالان پایگاههای اوقات فراغت در جهت پیشبرد فعالیتهای تابستانی، درخصوص اهمیت استفاده بهینه از فرصتهای زندگی بیان کرد: انسانها در مسیر زندگی باید از فرصتهای متنوع برای رسیدن به اهداف بلندپایه خویش بهرهمند شوند تا بتوانند در موقعیتهای مختلف به درستی تصمیم بگیرند؛ اوقات فراغت در معنای لغت بهمعنی آسوده شدن میباشد و در معنای عام فرصتی برای رشد بعد تربیتی انسان تلقی میشود.
قاسمی در رابطه با ایجاد و برگزاری پایگاه اوقات فراغت تابستانی اذعان کرد: امسال به دلیل جنگ تحمیلی دوازده روزه برپایی اوقات فراغت بسیار سخت بود ولی به یاری خداوند توانستیم امسال در ناحیه یک بهارستان حدود ۹۸ پایگاه اوقات فراغت در ۱۴۰ رشته اعم از رشتههای فرهنگی، هنری و ورزشی برپا کنیم.
وی درخصوص اهمیت رشد بعد تربیتی انسان گفت: با توجه به مشغله روزمره و فشارهای مختلف زندگی، اوقات فراغت به یکی از مهمترین نیازهای انسانها تبدیل شده است؛ انسانها علاوهبر اینکه باید به کارهای روزمره خویش برسند میبایستی بیشترین توجه را به بعد تربیتی خود داشته باشند و از زمانهای خویش برای ارتقاء بعد روحی و تربیتی خود استفاده کنند. اوقات فراغت فرصتی برای تفکر آزاد و خلاقانه فراهم میکند و این امر سبب رشد بعد فکری انسان میشود.
قاسمی در خصوص هدف برگزاری پایگاه اوقات فراغت بیان کرد: برپایی پایگاه اوقات فراغت با هدف بهرهبرداری از ظرفیتهای دانشآموزان و ایجاد بستری مناسب برای آموزش مهارتهای مختلف و تقویت روحیه همدلی دانشآموزان به وجود آمده است. راهاندازی پایگاههای اوقات فراغت گامی مؤثر در مسیر ارتقاء فرهنگی و آموزشی دانشآموزان است.
محمدرضا قاسمی کارشناس فعالیتهای اردویی و فوق برنامه ناحیه یک بهارستان، در رابطه با توجه با اوقات فراغت خاطرنشان کرد: اگر نهادهای خانواده، آموزش و پرورش و رسانهها نسبت به اهمیت اوقات فراغت دانشآموزان توجه کنند و در مسیر هدایت جوانان گام بردارند، میتوانیم نسبت به آینده دانشآموزان در مسیرهای مختلف خوشبین باشیم.
ارسال دیدگاه