مدرس دانشگاه تهران:
مربیان پرورشی در سپهر تعلیم و تربیت، نقش بیبدیلی دارند
کرج(پانا)- استاد برجسته دانشگاه تهران گفت:مربیان پرورشی در تعلیم و تربیت دانشآموزان تاثیر بسزایی دارند.اصلیترین جایگاه معلمین باید ترسیم شود.

محسن احمدزاده درحاشیه برگزاری کارگاه توانمندسازی مربیان پرورشی مدارس دولتی و غیردولتی ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس درگفتوگو با پانا با نگاهی آسیبشناسانه،به تبیین جایگاه و نقش بیبدیل مربیان و معلمان پرورشی پرداخت و گفت:مربیان پرورشی قشری از نظام تعلیم تربیت هستند که تا حدودی درهیاهوی برنامههای آموزشی،ازجایگاه حقیقی خود فاصله گرفتهاند.»
وی بااشاره به ناهنجاریها و چالشهای اجتماعی که گهگاه درجامعه رخ مینماید عنوان کرد:« بسیاری از این مسائل،ریشه در نبود یک راهنمای دلسوز و یک گوش شنوا برای دانشآموزان دارد.ما بعضاً اشتباهاتی که در جامعه میبینیم،از نبود یک منتور یا یک کسی که شنونده حرفهای دانشآموزان باشد آسیب زا است،این جملات تصویر روشنی از ضرورت وجود مربیان پرورشی را ترسیم میکند که میتوانند پناهگاه و مرهمی برای دغدغههای ذهنی و روحی دانشآموزان باشند.»
احمدزاده، با لحنی هشداردهنده، متذکر شد:«بعضی از این معلمان اگر جدی گرفته نشوندجای خالی آنان در جامعه به شدت حس میشود این سخن،زنگ خطری برای مسئولین و برنامهریزان آموزشی است تا بیش از پیش به اهمیت و تأثیرگذاری این قشر فرهیخته واقف گردند.»
در ادامه، این استاد دانشگاه به همایش پرباری که به همت گروه آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج برگزار شده بود،اشاره کرد و با ابراز خرسندی از این حرکت ارزشمند،افزود:«این دوره که دوستان آموزش و پرورش ناحیه دو کرج زحمت کشیدندشاید هدف و بازخوردی که میتوان گرفت این است که آموزشهای مهارتمحور را به مربیان یاد بدهیم و جایگاه اصلی آنان را به مخاطبین ارائه کنیم.این همایش،تلاشی ستودنی درجهت توانمندسازی و ارتقاء مهارتهای مربیان پرورشی است تا بتوانند رسالت خطیر خود را به بهترین نحو ممکن ایفا کنند.»
وی در پایان با تأکید بر مسئولیت خطیر تمام دستاندرکاران،خواستار توجه جدی به جایگاه مربیان پرورشی شد و گفت:« خواهش بنده این است از تمام مسئولین،از تمام کسانی که زحمت میکشند دراین سطح،اصلیترین جایگاه برای این معلمین باید ترسیم شود.اگر ترسیم نشود،جامعه دانشآموزی ما باری به هر جهت پیش میرود.»
ارسال دیدگاه