مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان مازندران:

انس با قرآن موجب همبستگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

قائمشهر (پانا) - مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان مازندران در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز در شهرستان قائمشهر با تأکید بر نقش انس با قرآن در رشد فردی و شکوفایی استعدادها، گفت: عمل به آموزه‌های قرآنی موجب همبستگی اجتماعی، ارتقای اخلاق و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۶۰۷۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
انس با قرآن موجب همبستگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

کلبادی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های مسئولان استانی، مربیان و خانواده‌ها اظهار کرد: انس با قرآن و عمل به آموزه‌های اهل بیت(ع) نه تنها راهنمای زندگی فردی است، بلکه موجب استحکام بنیان خانواده و تقویت پیوندهای اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به نقش نهادهای مختلف در ترویج فرهنگ قرآنی افزود: امروز تنها مدارس در مسیر تربیت قرآنی سهیم نیستند؛ بلکه مراکز قرآنی، دارالقرآن‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، سپاه و تشکل‌های دانش‌آموزی نیز در کنار آموزش و پرورش تلاش می‌کنند تا فرهنگ نورانی قرآن در جامعه گسترش یابد. به همین دلیل لازم است فعالیت‌های گروهی تقویت شود و نهادهای مختلف با همکاری یکدیگر برنامه‌های اثرگذار قرآنی را برگزار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره آمار شرکت‌کنندگان در این مسابقات گفت: سال گذشته بیش از ۱۵۳۰ دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند که ۳۳۰ نفر از آنان موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی شدند. امروز نیز از این دانش‌آموزان و مربیان تلاشگر تقدیر می‌شود که جای شکرگزاری دارد.

کلبادی‌نژاد با تأکید بر عدالت آموزشی و فرهنگی تصریح کرد: برای سهولت حضور دانش‌آموزان و مربیان، این برنامه‌ها به‌صورت منطقه‌ای در شرق، غرب و مرکز استان برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان بدون تحمل مسیرهای طولانی بتوانند در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن علاوه بر تقویت مهارت‌های فردی، در شکوفایی استعدادها و پرورش روحیه مشارکت اجتماعی نیز نقش مهمی دارد. انس با قرآن انسان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند و الگوبرداری از سیره اهل بیت(ع) به ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی می‌انجامد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان خاطرنشان کرد: معلمان تنها آموزش‌دهنده نیستند؛ بلکه الگوهای اخلاقی و تربیتی برای دانش‌آموزان به‌شمار می‌آیند. تحقق ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و جامعه زمانی امکان‌پذیر است که همه مربیان، خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی با هم‌افزایی در این مسیر نورانی گام بردارند.

خبرنگار : دانش آموز، نونا صمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار