معاون اجرایی دبیرستان اندیشه نفیس فیروزکوه:
انضباط مدرسه ستون پیشرفت دانشآموزان و پرورش مسئولیتپذیری آنها است
فیروزکوه(پانا)-معاون اجرایی دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه انضباط مدرسه را ستون پیشرفت دانشآموزان و پرورش مسئولیتپذیری آنها دانست.

نفیسه ایلکا، معاون اجرایی دبیرستان اندیشه نفیس شهرستان فیروزکوه در رابطه با انضباط دانشآموزان در گفتوگو با پانا گفت: «انضباط دانشآموزان ستون اصلی پیشرفت تحصیلی و رشد شخصیت آنان است و محیط منظم مدرسه فرصتی فراهم میکند تا دانشآموزان با تمرکز و آرامش به یادگیری بپردازند و مهارتهای مسئولیتپذیری خود را پرورش دهند»
وی ادامه داد: «رعایت قوانین و چارچوبهای مدرسه تنها محدود به نظم ظاهری نیست بلکه به رشد اخلاقی و اجتماعی دانشآموزان کمک میکند و آنها را برای زندگی جمعی آماده میسازد»
ایلکا گفت:«همکاری میان خانوادهها و کادر آموزشی نقش کلیدی در ایجاد فرهنگ مدرسه دارد و تعامل مثبت آنها میتواند بسیاری از چالشهای رفتاری را پیش از تبدیل شدن به مشکل جدی حل کند»
معاون اجرایی دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه بیان کرد: «وجود محیطی منظم باعث میشود دانشآموزان مهارتهای فردی و اجتماعی خود را تقویت کنند و بتوانند در موقعیتهای مختلف تصمیمهای مناسب بگیرند و به عنوان اعضای مؤثر جامعه ایفای نقش کنند»
وی افزود: «فرهنگ مدرسه تنها رعایت قوانین نیست بلکه شامل احترام متقابل، همدلی و همکاری نیز میشود و ارزشهای اخلاقی باید در فعالیتهای روزمره مدرسه نهادینه شود تا دانشآموزان به رشد متوازن دست یابند»
ایلکا تصریح کرد: «فعالیتهای گروهی و پروژههای مشارکتی باعث میشوند روحیه همکاری و تفکر انتقادی دانشآموزان تقویت شود و آنها درک کنند که انضباط و نظم ابزار اصلی رسیدن به اهداف فردی و جمعی است»
وی یادآور شد: «معلمان و معاونان باید با رفتار خود الگویی برای دانشآموزان باشند و نشان دهند که رعایت قوانین و نظم، کلید پیشرفت و موفقیت در زندگی است»
ایلکا در پایان گفت: «جامعه آموزشی موظف است این ارزشها و درسهای مهم را به نسلهای بعدی منتقل کند و با پرورش روحیه مسئولیتپذیری، همکاری، انضباط و احترام متقابل، زمینه را برای رشد متوازن دانشآموزان فراهم سازد و آنها را برای زندگی موفق در جامعه آماده کند.»
ارسال دیدگاه