سرپرست اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش قم خبر داد:
پایش ۹۵۰ واحد آموزشی استان قم در مانور متمرکز بازگشایی مدارس
قم (پانا) - سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان قم از پایش ۹۵۰ واحد آموزشی در مانور متمرکز بازگشایی مدارس استان همزمان با هفته سوم شهریور خبر داد.

حسن خدمتگزار در گفتگویی با اشاره به نزدیکی به اول مهرماه و زمان بازگشایی مدارس اظهار کرد: در همین راستا مانور متمرکز بازگشایی مدارس در هفته سوم شهریورماه بهصورت همزمان در سراسر استان قم برگزار شد و طی آن تعداد ۹۵۰ مدرسه مورد پایش دقیق کارشناسان نواحی، شهرستانها و مناطق قرار گرفت.
وی هدف اصلی این مانور را سنجش میزان آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، ارتقای سطح خدمات رفاهی و اطمینان از فراهمسازی محیطی ایمن و استاندارد برای حضور دانشآموزان برشمرد و افزود: در جریان بازدیدها، ضمن شناسایی نقاط قوت، نواقص و کمبودهای احتمالی مدارس نیز ثبت و برای رفع و پیگیری در دستور کار ستاد پروژه مهر قرار گرفت.
خدمتگزار با اشاره به محورهای اصلی ارزیابی در این مانور عنوان کرد: آمادهسازی فضاهای فیزیکی آموزشی، ارزیابی ایمنی محیط مدرسه، کنترل سیستمهای گرمایشی و سرمایشی و همچنین بررسی تجهیزات آموزشی و پرورشی، مهمترین موارد مورد بررسی در این مانور بود.
سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: فعالیتهای ستاد پروژه مهر استان قم صرفاً به اجرای این مانور محدود نبوده بلکه از ابتدای تابستان و با ابلاغ دستورالعمل اجرایی پروژه مهر، جلسات کارگروههای هفتگانه بهطور مستمر برگزار و مصوبات لازم تدوین و پیگیری شد.
وی گفت: علاوه بر این، مدارس منتخب استان نیز بهطور ویژه توسط اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات و با همکاری سایر بخشهای اداره کل، مورد رصد و پایش مستمر قرار گرفتند.
سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با تخلفات مدیریتی گفت: هیچگونه تسامحی در قبال تخلفات مدارس صورت نگرفته بهگونهای که در فرآیند ثبتنام دانشآموزان، پرونده پنج مدیر متخلف شناسایی و برای بررسی و رسیدگی به هیأت تخلفات اداری ارجاع شده است.
خدمتگزار تأکید کرد: این اقدامات نشان میدهد که آموزش و پرورش قم تلاش دارد سال تحصیلی جدید را با آمادگی کامل و در شرایطی ایمن و مطلوب با رویکردی برنامهمحور، همراه با نظارت دقیق، پایبندی به قوانین و عزم جدی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، آغاز کند.
ارسال دیدگاه