مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
مدارس باید به محیطی برای امید، نشاط و یادگیری واقعی تبدیل شوند
نشست مدیران مدارس ناحیه یک تبریز؛
تبریز (پانا) - «مدارس باید به محیطی برای امید، نشاط و یادگیری واقعی تبدیل شوند»؛ این محور اصلی سخنان مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در نشست مدیران مدارس ناحیه یک تبریز بود؛ نشستی که به بررسی برنامهها و چالشهای آغاز سال تحصیلی جدید اختصاص داشت.

صبح امروز ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۴ مدیران مدارس ناحیه یک تبریز در دبستان خدیجه کبری گردهم آمدند تا با حضور اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، آخرین برنامهها و چالشهای بازگشایی مدارس را بررسی کنند.
این نشست از ساعت ۹:۱۵ تا ۱۰:۳۰ برگزار شد و به مباحث کلیدی چون ارتقای کیفیت آموزشی، بهسازی فضاها، توسعه زیرساختهای بهداشتی و فناوری، و نیز تبادل تجربیات میان مدیران مدارس دولتی و غیردولتی اختصاص یافت.
صادقی در این نشست با تأکید بر اینکه مدرسه تنها محل آموزش کتابهای درسی نیست، گفت: ما باید محیطی پویا، بانشاط و انگیزهبخش برای آیندهسازان کشور فراهم کنیم. مدیران باید نگاه راهبردی داشته باشند، نه صرفاً اجرایی.
او با اشاره به نتایج پروژه مهر سالهای پیش افزود: با همکاری همه مدیران، باید جایگاه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ارتقا یابد.
در ادامه جلسه، مدیران مدارس به بیان دیدگاهها و چالشهای خود پرداختند. مدیر دبیرستان شهید فهمیده، بر ضرورت آموزش خانوادهها تأکید کرد و گفت:آموزش اولیا باید فراتر از مدرسه باشد تا خانوادهها نیز در فرآیند تربیتی و فرهنگی مشارکت مؤثر داشته باشند.
مدیر یکی از دبیرستانها، سه چالش اساسی مدارس را افت تحصیلی در امتحانات نهایی، کمبود نیروی انسانی متخصص بهویژه در مدارس دخترانه و فرسودگی فضاهای آموزشی و ورزشی دانست.
نماینده مدارس غیردولتی نیز در این جلسه، بر حمایت متوازن از این مدارس تأکید کرد و گفت:خاموشی مدارس غیردولتی، خاموشی چراغ علم در بخشی از جامعه است. نقاط ضعف و قوت این مدارس باید دیده شود.
در بخش دیگری از نشست، موضوعاتی همچون عدالت آموزشی در هنرستانها، مشکلات بیمه و حقوق معلمان، فشار اقتصادی بر مدارس غیردولتی، توسعه مدارس دیجیتال، و توجه به نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) مطرح شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان، ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بر لزوم ایجاد فضایی انگیزهبخش در مدارس تأکید کرد و گفت: مدارس باید به محیطی برای شوق، نشاط و یادگیری واقعی تبدیل شوند. امروز بیش از هر زمان دیگر، مدرسه باید محلی برای امید، تلاش و نشاط اجتماعی باشد.
نشست مدیران مدارس ناحیه یک تبریز با هدف همافزایی، تبادل تجربیات و بررسی مشکلات آموزشی و زیرساختی به پایان رسید و نقشه راهی برای ارتقای کیفیت آموزش در این ناحیه ترسیم شد.
ارسال دیدگاه