معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

و‌اگذاری میدان‌داری فعالیت‌ها‌ی فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس ‌به ‌دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید/ مبنای ارزیابی ‌عملکرد تربیتی مدارس، میزان مشارکت و میدان‌دادن به دانش‌آموزان خواهد بود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ‌با بیان اینکه واگذاری میدان‌داری فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس ‌به خود دانش‌آموزان یکی از مهمترین تغییر رویکردهای این معاونت در سال تحصیلی جدید است تاکید کرد این مسیر موثرتر، موفق‌تر و ‌پیشران‌تر است.

کد مطلب: ۱۵۹۵۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
و‌اگذاری میدان‌داری فعالیت‌ها‌ی فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس ‌به ‌دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید/ مبنای ارزیابی ‌عملکرد تربیتی مدارس، میزان مشارکت و میدان‌دادن به دانش‌آموزان خواهد بود

دکتر صادق حسین‌زاده ملکی در گفت‌وگو با پانا درباره اتفاقات خوب این معاونت با شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: «تغییر ‌رویکردهای پرورشی و تربیتی در بسیاری از مدارس شاید مهم‌ترین اتفاقی است که در سال تحصیلی پیش‌رو در معاونت پرورشی و فرهنگی پیگیر هستیم که دنبال شود‌.  من معتقدم فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه دانش‌آموزی، در ‌‌‌مدارس و مجموعه‌هایی ناموفق بوده که دانش‌آموزان ما به جای میدان‌داری؛ به مخاطب فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تبدیل شدند.»

وی ادامه داد: «‌فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس، مراکز و مجموعه‌هایی  موفق بوده که دانش‌آموزان از مخاطب فعالیت‌ها، به میدان‌دار فعالیت‌ها تبدیل شدند. لذا معتقدیم که مبنای ارزیابی‌ عملکرد تربیتی مدارس؛ میزان مشارکت و میدان‌دادن به دانش‌آموزان در فعالیت‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، علمی و فناورانه مدرسه‌، خصوصا به‌صورت هفتگی است. ما بر اساس این موضوع فعالیت‌ها و پیگیری‌هایی داریم که آن‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: «‌حتی در ارزیابی‌های ما از فعالیت‌های پرورشی؛ صرفا مسابقه، جشنواره و رویداد برگزار کردن، حداقل اولویت اول را ندارد. این‌ها مقدمات و بسترهایی است که مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها افزایش پیدا می‌کند. از این منظر برای ما مدرسه‌ و مدیری موفق است که در آن مجموعه، شاهد سهیم بودن درصد بسیاری از دانش‌آموزان ‌در طراحی‌‌ برنامه‌های پرورشی و فرهنگی و تربیتی، مدیریت و اجرای آن و همچنین بهره‌مندی از این فعالیت‌های موثر، باشیم. در این زمینه تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله‌ سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر و مجموعه سازوکارهای تشکلی؛ مانند شوراهای دانش‌آموزی و کانون‌های یاریگری، نقش بسیار مهمی دارند.»

دکتر حسین‌زاده ملکی تاکید کرد: «طبیعتا مربیان ما میدان‌دار این موضوع خواهند بود و این روندی است که با شتاب بیشتری از گذشته باید دنبال شود. ان‌شاءالله بتوانیم میدان‌داری فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس را به خود دانش‌آموزان بسپاریم و مطمئن باشیم که این مسیر موثرتر، موفق‌تر و هم طبیعتا پیشران‌تر است و این مهم‌‌ترین رویکردی است که امسال دنبال خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار