مدیرکل آ؛موزش و پرورش خراسان رضوی:
برنامهریزی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای ارتقای کیفیت یادگیری در همه محیطها است
مشهد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برنامهریزی جامع برای ارتقای کیفیت آموزشی در محیطهای یاددهی و یادگیری خبر داد و گفت: هدف این برنامهها، ایجاد آیندهای مطلوب برای آموزش استان است.

مصطفی اسدی در حاشیه بازدید از خبرگزاری پانا خراسان رضو با بیان اینکه دانشآموزان و معلمان دو مقوله متفاوت اما در یک راستا هستند؛، اظهار کرد: «امروز محیطهای یاددهی و یادگیری به گونهای طراحی شده که دانشآموزان با راهبری معلمان، مفاهیم جدید را خودشان تولید میکنند وبخشی از محتوای درسی را شکل میدهند.»
وی افزود: «همه محیطها از جمله خانه، مدرسه و اجتماع جزو محیطهای یادگیری محسوب میشوند و باید برای این محیطها برنامهریزی شود. در این زمینه، مدرسینی برای مدیران و دبیران تربیت شدهاند تا با برگزاری کلاسها، معلمان را با مباحث نوین کیفیتبخشی آموزشی در این محیطها آشنا کنند.»
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: «برآورد ما این است که از طریق توجه به کیفیتبخشی آموزشی و محیطهای یادگیری، آینده مطلوبی در آموزش استان رقم بخورد.»
اسدی با اشاره به چالشهای موجود گفت:« بزرگترین چالش در حوزه آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است و در کنار آن، تأمین امکانات برای همه مدارس به منظور تحقق عدالت آموزشی نیز از دیگر چالشها محسوب میشود.»
وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با کمترین چالش آغاز خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: «مهر پیشرو، به ویژه در حوزه فضای آموزشی و نیروی انسانی، با کمترین مشکل همراه باشد.»
ارسال دیدگاه