رئیس سازمان دانش خراسان رضوی:
تشکلهای دانشآموزی باید به مدرسه بازگردند و هویت دانشآموز را تقویت کنند
مشهد(پانا)- رئیس سازمان دانشآموزی خراسان رضوی با تأکید بر تربیت اجتماعی نسل نوجوان، خواستار اجرای جدی مدرسه تمامتشکیلاتی در سال تحصیلی جدید شد.

احمدرضا افشاری در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تشکلها یکی از اصلیترین ابزارهای تربیت اجتماعی در مدارس هستند، گفت: ما در آموزش و پرورش موظفیم دانشآموز را متعهد، مشارکتجو و منظم تربیت کنیم. تشکلهایی مثل سازمان دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی، بسیج دانشآموزی و کانونهای فرهنگی، بستر این تربیتاند.
وی افزود: تشکل سازمان دانشآموزی یک ساختار منظم و هویتبخش دارد. همین شال پیشتازان یا جلیقه خبرنگاران پانا، نمادهایی هستند که به دانشآموز هویت و مسئولیت میدهند. وقتی دانشآموز این لباسها را میپوشد، احساس میکند عضوی از یک جریان جدی است.
افشاری با اشاره به برنامههای پیشرو در سال تحصیلی آینده گفت: امسال بنا داریم فعالیتهای سازمان دانشآموزی را به کف مدرسه ببریم. مدرسه باید از نظر فرهنگی و پرورشی تشکیلاتی شود. ما در خراسان رضوی ظرفیت بالایی داریم و میخواهیم تعداد قابل توجهی از مدارس را وارد طرح مدرسه تمامتشکیلاتی کنیم.
رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی بر استفاده تربیتی از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امروزه گوشی موبایل در دست دانشآموز میتواند تهدید باشد، اما اگر او را به تولید محتوا وارد کنیم، میشود فرصت. خبرنگاران دانشآموز پانا، از صبح در حال عکسگرفتن، خبرنویسی و ساخت کلیپ هستند؛ این یعنی تبدیل تهدید به فرصت.
افشاری نقش روایتسازی دانشآموزان را در شرایط فعلی مهم دانست و گفت: در فضایی که دشمن روایتهای نادرست را پمپاژ میکند، ما باید روایت درست را به دست خود دانشآموز تولید کنیم. پانا دقیقاً همین مأموریت را برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال، ۱۰ درصد کل اخبار تولیدشده خبرگزاری پانا متعلق به خراسان رضوی بوده است. شهرستانهایی مثل کاشمر و نیشابور توانستهاند در برخی مناسبتها مثل محرم جریان خبری مؤثر ایجاد کنند. این نشاندهنده ظرفیت بالای دانشآموزان ماست.
افشاری در پایان تأکید کرد: هر جا اتاق خبر دانشآموزی راهاندازی شده، فضا جان گرفته است. دانشآموزان میتوانند فضای رسانهای مدارس را زنده کنند. این فرصت را باید مغتنم شمرد و به تشکلها میدان داد.
ارسال دیدگاه