معاون آموزشی، پرورشی و تربیتبدنی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور:
حضور مربیان توانمند، کلید ورود دانشآموزان با نیازهای ویژه به جامعه و بازار کار است
مشهد (پانا) - معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور گفت: مسیر توانمندسازی و استقلال دانشآموزان با نیازهای ویژه از دل مهارتآموزی هدفمند، آموزش کاربردی و حضور معلمان متخصص میگذرد.

مژگان فرهبد در آیین افتتاحیه رویداد بزرگ آموزش حرفهای شایستگیمحور که در خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تربیت نیروی مولد و مستقل در آموزشوپرورش استثنایی اظهار داشت: چشمانداز چهار ساله ما این است که بتوانیم دانشآموزانی را تربیت کنیم که بیشترین سطح استقلال را داشته باشند و به عنوان نیرویی مولد وارد جامعه شوند. تحقق این هدف تنها از مسیر آموزش صرف نمیگذرد، بلکه نیازمند مهارتآموزی واقعی و متناسب با زندگی است.
وی با اشاره به لزوم پیوند مهارتآموزی با مفاهیم آموزشی افزود: اگر به دانشآموز با نیاز ویژه آموزش شمارش پول میدهیم، این آموزش باید در زندگی روزمرهاش کاربرد داشته باشد. هدف ما این است که دانشآموز پس از پایان مدرسه، کنار والدینش نماند بلکه بتواند وارد جامعه شود و نقش مؤثر ایفا کند. مهارتهای زندگی و حرفهآموزی باید در کنار دروس پایه به او آموزش داده شود تا بتواند در مسیر استقلال حرکت کند.
فرهبد با تأکید بر نقش معلمان در این فرآیند، گفت: توانمندسازی معلمان و مربیان در اولویت ماست، چرا که کیفیت آموزش به مهارت آنان بستگی دارد. اجرای طرحهایی چون "همافزا" برای بهرهگیری از ظرفیت معلمان و مراکز فنیوحرفهای، تدوین بیش از ۸۰ استاندارد شغلی با کمک سازمان فنیوحرفهای و برنامهریزی برای تشکیل شورای سیاستگذاری حرفهآموزی، از جمله اقدامات ما برای گسترش حرفهآموزی در سطح ملی است. تعامل آموزش با صنعت، یکی از ارکان جدی ما برای تربیت نیروهای کارآمد از میان دانشآموزان با نیاز ویژه است.
ارسال دیدگاه