معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:
دوره تابستان برای کودکان مناطق عشایری رایگان شد
تهران (پانا) - معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به حمایت هدفمند دولت از توسعۀ عدالت آموزشی، بیان کرد که میزان مشارکت مالی دولت متناسب با ضریب محرومیت مناطق تعیین شده است؛ بهگونهای که در مناطق عشایری و با ضریب محرومیت ۹، کودکان بهصورت رایگان در دوره شرکت میکنند.

دوره آمادگی کوتاهمدت تابستانی ویژه نوآموزان دوزبانه، محروم و کودکانی که در سال تحصیلی گذشته موفق به شرکت در دوره پیشدبستانی نشدهاند، از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.
یوسف قاسمی، معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن اعلام این خبر، هدف از اجرای این برنامه را تحقق عدالت آموزشی، ارتقای مهارتهای زبانآموزی و آمادهسازی روانی، اجتماعی و شناختی کودکان برای ورود به پایه اول دبستان عنوان کرد و افزود: این دوره با تمرکز بر پوشش کودکان مناطق دوزبانه و محروم کشور طراحی شده و نقش مؤثری در ارتقای شاخصهای آموزشی ایفا میکند.
وی افزود: مدت زمان اجرای این دوره ۸۸ ساعت آموزشی تعیین شده و زمانبندی آن به صورت منعطف، متناسب با ظرفیت مراکز مجری و شرایط مناطق، برنامهریزی شده است. همچنین سرفصلهای آموزشی این طرح شامل مهارتهای زبانی، ارتباطی، شناختی و حرکتی بوده و کلاسها با ظرفیت حداکثر ۲۰ نوآموز برگزار میشود که در صورت نیاز تا ۲۴ نفر قابل افزایش است.
قاسمی با اشاره به بهرهگیری از مربیان مجرب کودکستانها و آموزگاران رسمی آموزشوپرورش در این دوره، تأکید کرد: این افراد پیش از آغاز کلاسها، آموزشهای تخصصی مربوطه را از طریق سامانه ویژه دریافت کردهاند.
معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اعلام حمایت هدفمند دولت از توسعۀ عدالت آموزشی، اظهار کرد: میزان مشارکت مالی دولت متناسب با ضریب محرومیت مناطق تعیین شده است؛ بهگونهای که در مناطق عشایری و با ضریب محرومیت ۹، کودکان بهصورت رایگان در دوره شرکت میکنند.
وی در ادامه از اجرای نظارت چندسطحی بر کیفیت و روند برگزاری دوره خبر داد و اضافه کرد: مراکز مجری موظفاند ضمن ثبتنام نوآموزان، گزارش عملکرد خود را تا پایان شهریورماه براساس فرمت تعیین شده به سازمان ارائه داده و پس از پایان دوره، گواهی رسمی برای نوآموزان صادر شود.
قاسمی در پایان اجرای این دوره را گامی مؤثر در مسیر تقویت عدالت آموزشی، افزایش کیفیت یادگیری و همافزایی میان نهادهای اجرایی دانست و از مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط در تحقق این مأموریت ملی قدردانی کرد.
ارسال دیدگاه