مشاور وزیر آموزش و پرورش:
«پروژه مهر» با هدف ارتقای کیفیت و آمادگی مدارس در سطح ملی پیگیری میشود
سنندج (پانا) - مشاور وزیر آموزشوپرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: پروژه مهر، یکی از برنامههای ملی نظام تعلیم و تربیت است که با هدف آمادهسازی مدارس برای سال تحصیلی جدید و با رویکرد کیفیتبخشی به آموزش بهصورت میدانی و چهرهبهچهره در استانها پیگیری میشود.
زهرا مظفر در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «به نمایندگی از مقام عالی وزارت، امروز در استان کردستان حضور پیدا کردم تا از نزدیک روند اجرای پروژه مهر را بررسی کنم؛ پروژهای که یکی از مهمترین برنامههای ملی نظام تعلیم و تربیت در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید است.»
وی با اشاره به مأموریت شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش برای نظارت میدانی بر روند آمادهسازی مدارس در سراسر کشور، افزود:«از حدود یک ماه پیش، این بازدیدها آغاز شده و در قالب آن، اعضای شورای معاونان با حضور در استانها، جلساتی با شورای آموزشوپرورش، استانداران، مدیرانکل، رؤسای مناطق و کارگروههای تخصصی پروژه مهر برگزار میکنند تا آمادگی مدارس در زمینههای مختلف بررسی شود.»
مظفر با تأکید بر اینکه در این بازدیدها، شاخصهایی چون نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، توزیع کتب درسی، ثبتنام دانشآموزان، شادابسازی فضای مدارس و توانمندسازی معلمان و مدیران مدنظر قرار دارد، گفت:«هدف اصلی این نظارتها، شناسایی دقیق چالشها و موانع احتمالی در اجرای آییننامهها و دستورالعملهای پروژه مهر است تا بتوان با دریافت بازخوردهای میدانی، برای حل آنها در سطح ستاد وزارتخانه برنامهریزی کرد.»
وی با اشاره به شعار محوری «توسعه ارتباطمحور» که از سوی رئیسجمهور مطرح شده، افزود:«برای تحقق این رویکرد، لازم است آموزش از حالت سنتی فاصله بگیرد و بهسمت مشارکتمحور شدن، توسعه تعاملات معلم و دانشآموز و بهرهگیری از روشهای نوین آموزشی حرکت کنیم؛ زیرا کیفیتبخشی به آموزش، در گرو تغییر ساختارها و فرایندهای سنتی موجود است.»
مشاور وزیر آموزشوپرورش در پایان خاطرنشان کرد:«تا آغاز سال تحصیلی فرصت زیادی باقی نمانده و ما باید از این زمان محدود، حداکثر استفاده را برای افزایش آمادگی مدارس، ارتقای فضاهای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی ببریم.»
ارسال دیدگاه