رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

فرایند داوری و ارزشیابی بسته‌های تربیت و یادگیری کودکستان‌ها آغاز شد

تهران(پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: «تضمین کیفیت محتوا»، «حمایت از رشد همه‌جانبه کودکان» و «تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت در دوران پیش از دبستان» مهمترین هدف داوری بسته‌های تربیت و یادگیری است.

کد مطلب: ۱۵۸۹۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فرایند داوری و ارزشیابی بسته‌های تربیت و یادگیری کودکستان‌ها آغاز شد

حمیدرضا شیخ‌الاسلام از آغاز مرحله داوری تخصصی بسته‌های یادگیری و تربیت کودکستان‌ها خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های کلان ارتقای کیفیت آموزش دوران کودکی، این سازمان با تکیه بر اصول علمی، اسناد ملی و بهره‌مندی از دیدگاه‌های متخصصان، گام مؤثری در داوری دقیق و جامع بسته‌های آموزشی برداشته است.

وی در ادامه افزود: داوری بسته‌های تربیت و یادگیری، با رویکرد حفظ سلامت محتوایی، تناسب تربیتی و انسجام آموزشی، انجام می‌شود و این فرایند بر پایه آخرین یافته‌های علمی و نیازهای واقعی کودکان ایرانی طراحی شده است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مرجع اعتباربخشی به محتواهای آموزشی کودکستان‌هاست، گفت: در این مرحله، بسته‌های ارائه‌شده توسط ناشران، بر اساس چارچوب‌های علمی مصوب، داوری شده و تنها بسته‌هایی که موفق به کسب تأیید نهایی شوند، اجازه استفاده در کودکستان‌ها خواهند داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش هدف نهایی از فرایند داوری را تضمین کیفیت محتوا، حمایت از رشد همه‌جانبه کودکان و تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت در دوران پیش از دبستان دانست و با اشاره به اهمیت محتوای آموزشی و یادگیری، گفت: تأکید بر انس با قرآن و توجه به هویت ایرانی اسلامی، دو اصل مهم در شاخص‌های ارزیابی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار