مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا:
«الگوی مدرسه تراز» طرحی نوین برای پیادهسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است
تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی با بیان اینکه از جمله برنامههای تحولی وزارت آموزش و پرورش، اجراییسازی سند تحول بنیادین است، گفت در این راستا، اولین برنامه اولویتدار آموزش و پرورش برای مدارس کشور، اجرای تربیتی سند تحول بنیادین تحت عنوان «الگوی مدرسه تراز» است.

علیرضا کمرئی در گفتوگو با خبرنگار پانا؛ درباره طرح «الگوی مدرسه تراز»، گفت: «از جمله برنامههای تحولی وزارت آموزش و پرورش، اجراییسازی سند تحول بنیادین است. در این راستا، اولین برنامه اولویتدار آموزش و پرورش برای مدارس کشور، اجرای تربیتی سند تحول بنیادین تحت عنوان «الگوی مدرسه تراز» است.»
کمرئی ادامه داد: «در این الگو، شاخصهای مدرسه مبتنی بر نظام برنامهریزی راهبردی تعریف شده است که بر اساس آن، هر مدرسه با توجه به اقتضائات، ویژگیها، امکانات و محدودیتهای خود، چرخشهای تحولی مورد نیاز را شناسایی و برنامهریزی میکند. این رویکرد موجب میشود برنامههای مدرسه همسو با اهداف سند تحول بنیادین طراحی و اجرا شود.»
وی افزود: «هماکنون، برنامه مدرسه تراز در سطح کشور آغاز شده است. در فاز اول، ۱۰ درصد از مدارس کشور میبایست آمادگیهای لازم را برای پیادهسازی این الگو کسب میکردند که این مهم محقق شده است. در مرحله بعدی، ۴۰ درصد دیگر از مدارس به این برنامه اضافه خواهند شد.»
مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی، اظهار کرد: «امیدواریم با درک ضرورت تحول در نظام آموزشی کشور توسط مدیران استانی و مدرسهای، و با اجرای مطلوب الگوی مدرسه تراز، شاهد تحولات اساسی در نظام تربیتی آموزش و پرورش، بهویژه در سطح مدارس، باشیم.»
ارسال دیدگاه