کارشناس‌مسئول مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

طرح «هر مدرسه یک پایگاه سلامت روان» در تمام مدارس استان البرز در حال اجرا است

سلامت روان، پایه آرامش و پیشرفت تحصیلی است

کرج (پانا) - کارشناس‌مسئول مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اجرای طرح «هر مدرسه یک پایگاه سلامت روان» در تمام مدارس استان گفت: هدف کلی این طرح این است که مدرسه به مکانی امن و آرام برای دانش‌آموزان تبدیل شود که در صورت بروز بحران یا مشکل، احساس امنیت کنند.

کد مطلب: ۱۵۸۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح «هر مدرسه یک پایگاه سلامت روان» در تمام مدارس استان البرز در حال اجرا است

فاطمه احمدخانی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «طرح هر مدرسه یک پایگاه روان، طرحی نو و خلاقانه است که به‌طور ویژه در پی بحران‌هایی که ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران و آسیب‌های روحی و روانی ناشی از آن برای دانش‌آموزان و ملت شریف ایران به‌وجود آمده، به مرحله اجرا درآمده است.در این راستا، آموزش و پرورش تصمیم گرفته است با استفاده از این طرح، به کمک دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های روانی و روحی بپردازد.»

وی افزود:«بدیهی است که هر بحران و اتفاق غیرمنتظره‌ای،چالش‌های خاص خود را به همراه دارد و پس از چنین حوادثی،دانش‌آموزان با آسیب‌های متعددی همچون استرس و اضطراب مواجه می‌شوند که باید به‌طور ویژه به آن‌ها پرداخته شود.این طرح در نظر دارد تا با فراهم آوردن فضایی برای بیان دغدغه‌ها و نیازهای روانی، به دانش‌آموزان کمک کند تا بتوانند مشکلات خود را با مشاوران مدرسه یا دیگر مشاوران مطرح کنند.»

احمدخانی اضافه کرد:«چارچوب اصلی این طرح به گونه‌ای طراحی شده است که مشاوران مدرسه به‌دقت وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان را بررسی کرده و با همکاری اعضای مدرسه، به شناسایی دانش‌آموزانی که در معرض خطر هستند، بپردازند.در صورتی که این دانش‌آموزان دچار استرس، اضطراب یا مشکلات روحی ناشی از بحران‌ها باشند، خدمات مشاوره‌ای رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.»

کارشناس‌مسئول مشاوره آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد:«مشاوران مدرسه در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به‌طور دائم و مستمر در مدرسه حضور دارند تا در صورت نیاز، مشکلات دانش‌آموزان را بررسی و حل کنند.در صورتی که این مسائل از سوی مشاوران حل نشود، آن‌ها از طریق تماس تلفنی یا پیامکی با خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. گروه دوم دانش‌آموزانی که در معرض آسیب قرار دارند، از طریق آزمون‌های غربالگری و مصاحبه‌های تشخیصی شناسایی می‌شوند.پس از شناسایی، مشاوران مدرسه یا معاونین و کادر اجرایی مدرسه، وضعیت این دانش‌آموزان را پیگیری کرده و از طریق روش‌های مختلف از جمله پیام‌رسان‌ها یا تماس‌های تلفنی، از حال و وضعیت آن‌ها مطلع می‌شوند.»

احمدخانی گفت:«هدف کلی این طرح این است که مدرسه به مکانی امن و آرام برای دانش‌آموزان تبدیل شود؛ جایی که در صورت بروز بحران یا مشکل، آن‌ها احساس امنیت کنند و بهترین راه‌حل‌های روانی و مشاوره‌ای را از مشاوران مدرسه دریافت نمایند.»

خبرنگار : دانش‌آموز:عسل رسولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار