معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز:
سلامت روان دانشآموزان در اولویت قرار گیرد
کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: برنامههای حوزه مشاوره باید به طور ویژه بر تقویت سلامت روان دانشآموزان تمرکز بیشتری داشته باشد و در این راستا طرحهای مشاورهای و روانشناسی به صورت مستمر در قالب جلسات فردی و گروهی در مناطق سراسر استان برگزار شود.

فرهاد منظوری در سومین نشست شورای پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که در کانون امام علی(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: دوران فعلی که به دلیل تغییرات بحرانی و شرایط چنگی و همچنین فشارهای ناشی از بحرانهای مختلف شکل گرفته، نیازمند رویکردهای نوین و خاصی در زمینه پرورش شخصیت دانشآموزان هستیم.
وی افزود: برنامههای حوزه پرورشی در این دوره نهتنها به توسعه مهارتهای فردی و اجتماعی کمک میکند، بلکه دانشآموزان را در مواجهه با بحرانهای فردی و اجتماعی توانمند میسازد.برنامههای ویژه برای تقویت سلامت روان دانشآموزان باید در اولویت قرار داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: یکی از بزرگترین چالشهای موجود در جامعه فشارهای روحی و روانی است که به دلیل شرایط چنگی بر دوش دانشآموزان قرار گرفته است.از این رو، برنامههای حوزه مشاوره باید به طور ویژه بر تقویت سلامت روان دانشآموزان تمرکز بیشتری داشته باشد در این راستا، طرحهای مشاورهای و روانشناسی به صورت مستمر و در قالب جلسات فردی و گروهی در مناطق سراسر استان برگزار گردد.
وی ادامه داد: این برنامهها علاوه بر مشاورههای روانشناختی، شامل کارگاههای آموزشی برای مدیریت استرس، مقابله با اضطراب و مهارتهای زندگی باشد که به دانشآموزان کمک کند تا بتوانند با مشکلات روزمره خود در شرایط بحرانی به شیوهای سالم و مؤثر برخورد کنند. هدف این است که دانشآموزان احساس کنند که در کنار هم و با حمایت یکدیگر میتوانند بر شرایط بحران از جمله دوران چنگ غلبه کنند.
منظوری خاطرنشان کرد:یکی دیگر از محورهای اصلی برنامههای پرورشی، توجه به تقویت روابط اجتماعی و ارتباطات مثبت در بین دانشآموزان است.فعالیتهای هنری، فرهنگی ، قرآنی و تشکیلاتی نقش بسیار مهمی در ایجاد فضایی سازنده و همدلانه در مدارس دارد. از این رو، برنامههای قرآنی و اجتماعی به طور مداوم برگزار میشود تا دانشآموزان فرصتهای بیشتری برای تعامل و همکاری با یکدیگر داشته باشند.
در پایان، روسای ادارات پرورشی هر کدام به صورت جداگانه برنامه و اقدامات انجام شده و در دست اقدام حوزه مربوط به خود را در شرایط بحران کشور اعلام کردند و به صورت مستمر در حال انجام فعالیتهای خود میباشند.
ارسال دیدگاه